همشهری آنلاین: رئیس جمهور با بیان این که یک ملت برای رسیدن به قله ها نیازمند عزم، همبستگی، ایمان، عشق و محبت است، گفت: ملت ایران در طول تاریخ همواره پرچمدار این ارزش‌ها بوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد در مراسم تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی در ورزشگاه آزادی افزود: امروز در دوره خیزش مجدد ملت ایران و دوره بازیابی روح جمعی خداخواه، عدالت طلب، آزاداندیش، صلح خواه و انسانی ملت ایران بار دیگر شاهد فتح پی در پی قله ها توسط ملت ایران هستیم.

وی گفت: ملت ایران ‌برای تقویت همبستگی و مهر و محبت و آگاهی و نشان دادن عزم ملی در جهت پیشرفت صلح و انسانیت هر روز گام های جدیدی برمی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از جلوه های برجسته زنده بودن حیات اجتماعی امید به آینده، عزم راسخ و همبستگی ملت ایران سفر بویژه سفرهای نوروزی است گفت: همه زیبایی های انسانی، حرکت در جهت عدالت و همبستگی و آشنایی با میراث کهن است.

وی اضافه کرد: ثبت حدود 140 میلیون نفر سفر در نوروز امسال یک رکورد تاریخی است.

احمدی نژاد افزود:8 سال فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای کشور ، فرصت های فراوانی برای ملت ایران فراهم کرد و به ویژه در نوروز امسال حماسه خلق شد.

وی افزود: سال گذشته ملت ایران از جهات گوناگون زیر فشارهای بدخواهان و شیاطین از ابعاد اقتصادی و جنگ روانی برای شکستن نشاط و همبستگی ملت قرار داشت و آنها انتظار داشتند که در پایان سال گرد یأس و نا امیدی بر چهره ایران عزیز پاشیده شود، اما دیدیم که با هوشمندی ملت یک سال پر نشاط و سرتاسر امید آغاز و آب پاکی بر همه طراحی های بدخواهان ریخته شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: نوروز امسال بشارت دهنده سالی نیکو و سرتاسر افتخار و پیشرفت و عزت برای ملت ایران است.

وی گفت: ملت ایران در طول تاریخ حامل فرهنگ انسانی بوده که از جلوه های برجسته زندگی زیبا و باکرامت است و این ملت اثبات کرده که زیباترین و کریمانه ترین زندگی ، زندگی برای دیگران است.

احمدی نژاد گفت: عبور از آسایش و رفاه خود برای رفاه و آسایش و عزت دیگران اوج زیبایی زندگی یک انسان است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سفرهای نوروزی به خصوص نوروز امسال شاهد بودیم که صدها هزار نفر از فرزندان این ملت بزرگ ، از نوروز خود و مسافرت و دید و بازدید و تفریح خود گذشتند تا یک ملت بتواند نوروزی شاد ، آسمانی و پاک را با آرامش و امنیت آغاز کند.

وی گفت: اگر نگاه کوتاهی به 140 میلیون سفر نوروزی که در همه نقاط ایران صورت گرفت داشته باشیم می بینیم فقط تدارک مواد غذایی، سوخت، تدارک بهداشت و درمان، جاده ها و امنیت هر کدام کاری بزرگ است، کاری ماندگار که به نام ملت ایران و توسط فداکاران ملت ایران رقم خورد و در تاریخ ثبت شد.

احمدی نژاد در ادامه سخنرانی خود در مراسم تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی افزود: من به عنوان کوچکترین خادم ملت ایران به نمایندگی از ملت از این همه فداکاری، صمیمیت و عشق سپاسگزارم.

رئیس جمهور گفت: بچه های خوب هلال احمر در همه جای ایران درخشیدند، بچه های خوب اورژانس، آتش نشانی، راهداری، راهور و نیروی انتظامی، همه نهادهای خدمتگزار، مخابرات، سازمان آب ، برق ، تنظیم بازار، همه و همه تلاش کردند تا نوروزی زیبا و به یاد ماندنی رقم بخورد.

رئیس جمهور افزود: من از همه شما تشکر می‌کنم، دستاورد بزرگ نوروز امسال همبستگی ملت، یأس دشمنان، درخشش ایران و ان شاء الله سال حماسه های پی در پی برای ایران و ملت ایران باشد.

در این مراسم ،‌ تعدادی از دست اندرکاران سفرهای نوروزی به نمایندگی از بقیه با حضور در جایگاه ویژه از دست رئیس جمهور لوح تقدیر و هدیه خود را دریافت کردند.

این افراد از ارگان های مختلف از جمله هلال احمر، هواپیمایی، راه آهن، اورژانس کشور و دیگر ارگان های دخیل در ستاد سفرهای نوروزی بودند.همچنین درپایان این مراسم گروه موسیقی کُر به اجرای مراسم پرداخت.

پس از آن هلیکوپترهای هلال احمر با پرواز بر فراز ورزشگاه آزادی عملیات امداد و نجات را به صورت نمادین به اجرا گذاشتند و تعدادی از نیروهای ویژه سازمان هلال احمر توانمندیهای خود را ارائه کردند.

مراسم تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی پس از سخنرانی رئیس جمهور پایان یافت.

منبع: همشهری آنلاین