گروه حوادث: مرگ مرد معتاد در کمپ غیرمجاز، تیم تحقیق را با معمایی جنایی روبه‌رو کرده است.

این در حالی است که هشت نفر از کارکنان این کمپ غیرقانونی بعد از چند‌ماه فرار دستگیر شدند و تحقیقات از آنها برای افشای حقایق پنهان آغاز شده است.هشتم آذر‌ماه سال گذشته مأموران پلیس با تماس مسئولان یکی از بیمارستان‌های پایتخت در جریان مرگ مرموز مرد 55ساله‌ای قرار گرفتند و موضوع را به قاضی روشن بازپرس ویژه قتل اطلاع دادند. بلافاصله تیمی از مأموران به همراه قاضی جنایی راهی بیمارستان شدند که در تحقیقات مشخص شد قربانی به طرز مرموزی جان باخته است و آثار ضرب و جرح در بدنش وجود دارد.

درحالی‌که جسد با دستور قاضی به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ مشخص شود خانواده قربانی به دادسرای جنایی رفتند و به طرح شکایت از مسئولان و کارکنان کمپ پرداختند. براساس اظهارات خانواده قربانی مشخص شد که قربانی به مواد‌مخدر اعتیاد داشته و چند روز پیش از حادثه برای ترک مواد به کمپی در پایتخت رفته بود اما بعد از گذشت چند روز حالش خراب شده و توسط مستخدم کمپ به بیمارستان منتقل شده بود.

با کشف این حقیقت، تحقیقات در این زمینه آغاز و مشخص شد فعالیت کمپ مورد نظر غیرقانونی بوده و هیچ مجوزی از سوی سازمان مربوطه نداشته است. به همین‌خاطر قاضی دستور بازداشت مسئول و کارکنان این کمپ غیرمجاز را صادر کرد اما تجسس‌ها حکایت از این داشت که آنها بعد از مرگ مرموز مرد معتاد کمپ را تعطیل کرده و فراری شده‌اند.

با وجود این ردیابی‌های پلیسی برای شناسایی متهمان فراری ادامه داشت تا اینکه همزمان با آغاز سال جدید مشخص شد که کارکنان کمپ فعالیت پنهانی خود را ازسر گرفته‌اند. مأموران چند روز پیش در یک عملیات غافلگیرانه وارد کمپ شدند و هشت نفر از مسئولان و کارکنان این کمپ غیرقانونی را دستگیر کردند.به گزارش همشهری، متهمان در بازجویی‌های اولیه خود را در مرگ مرموز مرد معتاد بی‌گناه دانستند و منکر ضرب و شتم شدند. این در حالی است که متهمان با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند و تحقیقات از آنها ادامه دارد تا معمای پرونده فاش شود.

منبع: همشهری آنلاین