تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹

همشهری آنلاین: فروش خودروی نو در اروپا هجدهمین ماه پیاپی سقوط کرد. ارقام فروش خودرو در ماه مارس بسیاری از تحلیلگران را غافلگیر کرد زیرا تقاضا حتی در آلمان نیز کاهش یافته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، در حالی که در آمریکا فروش خودرو رونق گرفته است، بازار اروپا بیش از پیش افت نشان می‌دهد.

فروش خودرو در ماه مارس در اروپا ده ممیز دو دهم درصد کاهش یافته است. این هجدهمین ماه پیاپی کاهش فروش خودرو در اروپا به شمار می رود. نکته قابل تامل افت فروش خودرو در آلمان است که تا ماه های اخیر در برابر بحران مقاومت می کرد. ماه گذشته فروش

خودرو در آلمان بیش از هفده درصد سقوط کرد. در فرانسه فروش خودرو بیش از شانزده درصد کاهش نشان می‌داد.

کارشناس عقیده دارند تقاضای برای خرید خودروی نو در سال جاری حدود هشت درصد افت کند.

بیشترین کاهش در اروپا به تویوتا، پژو-سیتروئن و فورد و جی ام مربوط می شود.

نیره جهیچ تحلیلگر اقتصادی موسسه بلومبرگ گفت سال دو هزار و دوازده سال بسیار بدی برای صنایع خودروسازی بود اما ارقام سال دوهزار وسیزده نیز چندان تشویق کننده به نظر نمی رسد. اگر این کاهش ها ادامه یابد، میزان فروش خودرو به سطح بیست سال پیش می رسد.

فروش شرکت های پژو، فورد و فولکس واگن افت شدیدی نشان می دهد. سرجیو مارکیونه مدیرعامل شرکت خودروسازی فیات ایتالیا به تازگی اعلام کرده است، بازار هر روز وخیمتر می شود و معلوم نیست کی این وضع متوقف می شود. افت فروش خودرو به منزله افزایش تعدیل نیرو در شرکتها و بسته شدن کارخانه‌ها است.

منبع: همشهری آنلاین