گروه حوادث: دو زورگیر خشن با ربودن مرد مسافر سناریوی سرقتی خونین را کلید زدند و مالباخته را تا یک قدمی مرگ پیش بردند.

10 اردیبهشت ماه سال گذشته ماموران کلانتری 206 بومهن در جریان زورگیری خونین از مرد جوانی قرار گرفتند. کارآگاهان در نخستین مرحله به تحقیق از شخصی پرداختند که جوان مالباخته را خون آلود پیدا کرده و بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفته بود. او گفت: روز حادثه داخل خانه بودم که صدای ناله‌های مردی را شنیدم.

بلافاصله از خانه بیرون آمدم و مردی را دیدم که خون آلود روی زمین افتاده بود و از درد به‌خود می‌پیچید. مرد مجروح بعد از دیدن من اظهار داشت که سرنشینان یک دستگاه پراید اموالش را به زور گرفته‌اند و پس از آنکه با چاقو به او ضربه زده‌اند در این محل او را از ماشین پیاده کرده و پا به فرار گذاشته‌اند. کارآگاهان بعد از انجام تحقیقات محلی راهی بیمارستانی که مالباخته در آن بستری بود شدند که به گفته پزشکان مشخص شد شدت جراحت‌های وارده ناشی از پنج‌ ضربه چاقو به‌گونه‌ای بوده که باعث پارگی روده بزرگ و کبد مالباخته شده است و درصورتی‌که وی سریع تحت عمل جراحی و اقدامات پزشکی قرار نمی‌گرفت به کام مرگ می‌رفت.

اظهارات مالباخته

وقتی مالباخته بهبود یافت در توضیح ماجرای زورگیری به ماموران گفت:ساعت 23 بیست و سوم فروردین ماه سال گذشته بعد از تعطیل شدن از محل کارم سوار یک خودروی پراید که تصور می‌کردم مسافرکش است ، شدم. در بین راه ناگهان راننده تغییر مسیر داد و سرنشینی که در صندلی عقب نشسته بود با چاقو مرا تهدید کرد که سکوت کنم و حرفی نزنم. وی ادامه داد: آنها بعد از سرقت همه اموالم با چاقو طوری مجروحم کردند که تا یک قدمی مرگ پیش رفتم و مدت زیادی در بیمارستان بستری بودم.

مرخصی از زندان و طراحی نقشه زورگیری

کارآگاهان اداره پنجم در ادامه رسیدگی به این پرونده، به بررسی حساب‌‌های عابربانکی مالباخته پرداختند و اطلاع پیدا کردند که سارقان پس از ارتکاب سرقت اقدام به برداشت پول از حساب‌های مالباخته کرده‌اند. بلافاصله بانک مورد نظر در گیلاوند شناسایی شد و ماموران در قدم بعدی به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک پرداختند تا اینکه تصاویر یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام بابک به دست آمد.

بررسی سوابق بابک 29ساله نشان داد که وی پیش از این به اتهام جرائم مختلف از جمله نزاع و درگیری ، سرقت ، آدم ربایی و جعل به زندان رفته و آخرین بار در سال90 به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده است. کارآگاهان اداره پنجم در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که بابک در زمان ارتکاب سرقت (24 فروردین ماه سال گذشته) به‌صورت موقت و با گرفتن مرخصی از زندان خارج شده و در طول مرخصی 20 روزه‌ای که در خارج از زندان بوده دست به سرقت از مالباخته زده است و بعد از مدتی به زندان برگشته است.

بلافاصله هماهنگی‌های قضایی انجام و متهم از زندان به اداره آگاهی انتقال یافت و پس از مواجهه حضوری با مالباخته و همچنین مشاهده تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانک به زورگیری از مالباخته اعتراف کرد. وی اقرار کرد که زورگیری را با همدستی دوستش صابر انجام داده است.

با شناسایی هویت و مخفیگاه صابر در بومهن، او نیز سرانجام 29فروردین ماه سال‌جاری دستگیر شد و به زورگیری با سلاح سرد اعتراف کرد. سرهنگ علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان ، قرار بازداشت موقت و همچنین دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. به همین خاطر از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

منبع: همشهری آنلاین