همشهری آنلاین: رییس جمهور در دور چهارم سفرهای استانی دولت و در یکصد و سومین سفر وارد فرودگاه اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ دکتر محمود احمدی نژاد هنگام ورود به این استان گفت: آبادانی همه استان‌های کشور در دستور کار دولت است و در این سفر نیز علاوه بر افتتاح طرح های توسعه‌ای، مصوبات قبلی تصویب شده برای آبادانی این استان مورد بررسی قرار می گیرد تا با برطرف کردن موانع، آبادانی این استان نیز سرعت بگیرد.

رییس جمهور همچنین با اشاره به ویژگی اصلی مردم اصفهان که همانا عزت آفرینی است؛ گفت: مردم اصفهان نشانه نشاط و عزت آفرینی ملت ایران هستند.

رییس جمهور با اشاره به پیشتازی مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این سفر دو کارگروه کشاورزی و صنعت و معدن تشکیل خواهد شد و پس از سرکشی مسئولان و اعضای کابینه به شهرستان‌ها نتیجه آن به این دو کارگروه و در نهایت به هیئت دولت آورده می شود تا موانع پیشرفت این استان برطرف شود.

یکصد و سومین سفر استانی دولت به استان اصفهان یک روزه خواهد بود و هنگام استقبال از رییس جمهور استاندار اصفهان نیز حضور داشت.

اصفهان کانون جوشش فرهنگ و تمدن ایران و اسلام است

ایرنا نوشت: رییس جمهوری با بیان این که اصفهان کانون جوشش فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است گفت: نقش مردم این دیار در صیانت از ارزش‌های الهی، اسلامی و ایران نقش بی نظیر و بی بدیل است.

وی افزود: اصفهان مرکز جوشش خلاقیت، ابتکار، نوآوری، ذوق هنری، ارزش اسلامی، شجاعت و فداکاری در راه آرمان های الهی است.

احمدی نژاد ادامه داد: مردم اصفهان نماد و شاخص امیدواری ملت ایران هستند و جوانان این استان در خدمت ساختن ایران و اعتلای اسلام بوده و خواهند بود.

وی با اشاره به نقش ممتاز مردم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس و پس از آن گفت: مردم این استان و جوانان آن در دوران دفاع مقدس و پس از آن به خوبی درخشیده اند و در دفاع از میهن همواره پیشگام و پیشتاز هستند.

رییس جمهوری هدف از سفر استانی دولت به استان اصفهان را عرض ارادت به مردم این استان بیان کرد و افزود: کارگروه کشاورزی و صنعت و معدن در این سفر با حضور اعضای هیات دولت تشکیل و برخی پروژه ها افتتاح می شود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: مشاوران و معاونین رییس جمهوری نیز به شهرستان‌های استان اصفهان، سفر خواهند کرد تا موضوعات و مشکلات این شهرستان ها هم در جلسه امشب هیات دولت مورد بررسی قرار گیرد.

رییس قوه مجریه با بیان این که جلسه ای نیز با نخبگان استان اصفهان برگزار خواهد شد، ادامه داد: در جلسه امشب هیات دولت مصوبات سفرهای قبلی به این استان مورد ارزیابی قرار می گیرد تا برخی مشکلات و موانع اجرای مصوبات برطرف و اگر موضوع یا مشکل مهمی در سفرهای قبلی فراموش شده و یا بعدا اهمیت پیدا کرده به تصویب هیات دولت برسد.

منبع: همشهری آنلاین