همشهری آنلاین: گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شکنجه می‌گوید، اقدام رژیم آل خلیفه در لغو سفرش به بحرین، وی را عمیقا ناامید کرده است.

به گزارش شبکه پرس تی وی، خوان مندز، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شکنجه روز چهارشنبه (۴ اردیبهشت) گفت، رژیم بحرین با تصمیم به لغو سفر وی به بحرین تا زمانی نامشخص، به دنبال « فرار از مسئولیت » درقبال شکنجه تظاهرکنندگان است.مندز قرار بود در ماه می به بحرین سفر کند.

رژیم بحرین ادعا می‌کند که این سفر را به دلیل « تاخیر در برگزاری گفت و گوهای ملی » به تعویق انداخته است. این درحالی است که گزارشگر سازمان ملل روز سه شنبه گفت، این اقدام رژیم بحرین چیزی به جز لغو سفر وی نیست.

مندز افزود،« این تصمیمی یکجانبه از سوی مقام‌های دولتی بحرین است. متاسفانه این اولین بار نیست که دولت بحرین تلاش کرده است تا از مسئولیت به تاخیر انداختن سفر من فرار کند، سفری که قرار بود یکسال پیش انجام شود.»

رژیم بحرین، اولین سفر مندز را که قرار بود فوریه ۲۰۱۲ میلادی انجام شود، لغو کرد.

عفو بین الملل نیز روز چهارشنبه این اقدام رژیم بحرین را محکوم و اعلام کرد، رژیم منامه در اجرای اصلاحات حقوق بشر جدی نبوده است.

انقلاب بحرین نیمه فوریه ۲۰۱۱ میلادی با برگزاری اعتراضات گسترده مردمی علیه رژیم آل خلیفه آغاز شد.

دولت بحرین بلافاصله اعتراضات مردمی را در این کشور سرکوب کرد و برای کمک به این سرکوب از نیروهای کشورهای عربی همسایه به رهبری عربستان سعودی کمک گرفت.

درجریان سرکوب معترضان صلح‌جو، ده‌ها نفر از مردم کشته شده‌اند و نیروهای امنیتی صدها نفر از جمله پزشکان و پرستاران را دستگیر کرده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها