تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۲

همشهری آنلاین: سونی غول الکترونیک ژاپن، به تازگی یک سیستم صوتی خانگی عرضه کرده که توان ذخیره‌سازی 125 هزار فایل موسیقی را دارد.

تعجب کردید؟! اما واقعیت این است که محصول تازه سونی که NAC-HD1 نام دارد، با یک هارد دیسک 250 گیگابایتی قادر است یازده هزار و صد ساعت موسیقی پخش کند، بدون آنکه نیاز به اتصال به کامپیوتر یا پردازشگر دیگری داشته باشد. این میزان معادل 125 هزار فایل فشره شده صوتی یا 40 هزار فایل غیرفشرده است.

NAC-HD1 که دوم ماه مه در توکیو به نمایش درآمده‌است، همچنین توان ضبط موسیقی از سی‌دی و دی‌وی‌دی با سرعتی فراتر از 16x را دارد و این یعنی ضبط موسیقی سریع‌تر از هر سیستم صوتی دیگر. گرچه گفته شده که انتقال فایل‌های یک سی‌دی صوتی بر روی هارد NAC-HD1 بدون فشرده‌سازی چیزی حدود یک ساعت طول می‌کشد.


AFP PHOTO / Yoshikazu TSUNO 2007/05/02

این محصول سونی همچنین با پشتیبانی از امواج FM و AM امکان زمانبندی برای ضبط خودکار رادیویی را به شما می‌دهد. 

لابد شما هم انتظار ندارد که یک وسیله صوتی تصویری جدید داشته باشید در حالی که این وسیله قابلیت انتقال فایل از طریق پورت سریع و محبوب USB را نداشته باشد، پس یک ویژگی معمول دیگر به ریکورد تازه سونی اضافه کنید: اتصال از طریق پورت USB.

یه نمایشگر 4.3 اینچی هم از دیگر امکانات این سیستم صوتی خانگی‌است.

سونی NAC-HD1 را از 21 ماه مه(31 اردیبهشت) به قیمت 105هزار ین به بازار عرضه می‌کند و این یعنی 875 دلار براساس نرخ برابری ارز در این روزها.

راستی شما چند گیگا بایت موسیقی محبوب دارید؟