همشهری آنلاین: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه احمدی‌نژاد در انتخابات 84 کاندیدای مورد حمایت هیچ گروه اصولگرایی نبود، درباره تصمیمش برای کنار کشیدن به نفع کاندیداهای دیگر انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: قرار نیست بنده به خاطر کسی کنار بروم بلکه ائتلاف ما به صورت پنج نفره تشکیل شده و قبل از ثبت نام به یک نظر واحد خواهیم رسید.

مهر نوشت: محمدرضا باهنر در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی در انتخابات گفت: تا جایی که از رسانه‌ها شنیدیم، آقایان خاتمی و هاشمی اعلام کردند که کاندیدا نخواهند شد ولی هر دو در مدیریت صحنه موثرند و آخرین خبرها حاکی از این بوده که روی یک کاندیدا به تفاهم رسیده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگرچه قبلاً بیشترین تمرکز هاشمی و خاتمی بر روی محمدرضا عارف بود، ولی الآن خبرها حکایت از آن دارد که روی جهانگیری به نقطه واحدی رسیده‌اند ولی با این حال هنوز موضع دقیقی از هاشمی و خاتمی مشخص نشده و آقای روحانی و جهانگیری هم اگر از طرف خاتمی و رفسنجانی حمایت نشوند، شاید وارد انتخابات نشوند.

وی در پاسخ به اینکه «در صورت نامزدی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، آیا به نفع وی کناره‌گیری می‌کنید»، اظهار داشت: اصلاً قرار نیست بنده به خاطر کسی کنار بروم و ائتلاف ما به صورت 5 نفره تشکیل شده و قبل از ثبت‌نام به یک نظر واحد خواهیم رسید. ائتلاف ما بسته نشده و اگر علی لاریجانی قصد کاندیداتوری داشته باشد می‌تواند با پذیرش فرآیند ما، وارد ائتلاف شود.

باهنر در پاسخ به اینکه «ارزیابی شما از کاندیداتوری فردی وابسته به دولت و به ویژه مشایی در انتخابات چیست» گفت: اسفندیار رحیم مشایی اخیراً کاندیداتوری خود را تکذیب کرده ولی خیلی به آن اعتمادی نیست. رئیس‌جمهور و خود مشایی در حال بررسی اوضاع هستند و تا زمان انتخابات نمی‌شود گفت که چه کسی خواهد آمد و چه افرادی وارد صحنه خواهند شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: جبهه پایداری شعارش خالص‌سازی است و این امکان رشد و توسعه از این گروه را گرفته ولی آنان به دنبال مطرح کردن گفتمان جدیدی هستند و باید صبر داشته باشند تا بتوانند میوه‌ای را از باغ سیاست بچینند؛ از آنجایی که جبهه پایداری جدیداً شروع کرده است، به قوام کامل نرسیده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: احمدی‌نژاد در انتخابات 84 کاندیدای مورد حمایت هیچ گروه اصولگرایی نبود ولی سابقه فعالیت در گروه‌های اصولگرایی را داشت و ما هم به همین دلیل در شروع کار به سمت حمایت از وی حرکت کردیم و به تدریج که متوجه شدیم روش‌های کارشناسی آنان دچار خطا است، از آنان فاصله گرفتیم ولی گروه‌هایی که کاملاً یا تا اواسط راه از وی حمایت کردند مانند جبهه پایداری باید پاسخگوی خطاهای دولت احمدی‌نژاد باشند نه اینکه در جبهه منتقد قرار بگیرند.

باهنر در یک نشست با دانشجویان در گیلان نیز با بیان اینکه انتخابات آینده سه قطبی خواهد بود گفت: آقایان موسوی و خاتمی جزو سران فتنه نیستند اما در فتنه 88 کمک‌های زیادی کردند.

سایر اظهارات مهم باهنر در این نشست به نقل از ایسنا در زیر آمده است:

  • دانشگاه‌ها بهترین مکان گفت‌ و شنود انتخاباتی است و با تعطیلی دانشگاه‌ها در انتخابات مخالف هستم.
  • همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ؛ برگزاری این دوره انتخابات به طور همزمان دارای مزاحمت‌ها و فرصت‌هایی است که باید کنترل شود.
  • کاش تصمیماتی مثل تعطیلی دانشگاه‌ها در زمان انتخابات، با خردورزی بیشتری انجام ‌گیرد زیرا قاطبه دانشجویان علاقه‌مند هستند که فعال سیاسی باشند.
  • هر انتخاباتی دارای یک پس لرزه و پیش لرزه است. در هر صورت باید کنترل شود که خطرات زیادی همراه نداشته باشد.
  • انتخابات آتی ریاست جمهوری سه قطبی است و جریان اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و دولت از سه قطب مهم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.
  • دولت حق دارد در این دوره کاندیدا داشته باشد اما نباید از امکانات بیت‌المال و دولتی و یا سفرهای استانی برای تبلیغات فرد خاص استفاده کند.
  • تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری ؛ جامعه اصولگرا در حال حاضر با تعدد و تکثر کاندیداها مواجه است و حتی جریان‌های درون اصولگرا نیز متفاوت است.
  • اگر موفق شدم رئیس جمهور شوم سازمان برنامه و بودجه که به عنوان مغز متفکر جامعه است، را احیا خواهم کرد.
  • دکتر احمدی‌نژاد به جای نگاه جامع به مسائل مملکت نگاه پروژه‌ای به مسائل داشتند و در این راستا مسکن مهر که یکی از اقدامات خوب دولت بود بدون مدیریت پولی، مالی موجبات بدهکاری 40 هزار میلیاردی بانک مسکن به بانک مرکزی را به وجود آورد در صورتی که با تدبیری صحیح‌تر می‌شد بر شیرینی این کار بزرگ افزود.
  • ایجاد بنگاه‌های زودبازده یکی دیگر از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد است. 15 هزار میلیارد تومان صرف این بنگاه‌ها شد که خسارتزیادی به بار آورد.
  • بیشترین عزل در وزراء در دولت‌های بعد از انقلاب مربوط به دولت نهم و دهم است.
  • آقایان موسوی و خاتمی جزو سران فتنه نیستند اما در فتنه 88 کمک‌های زیادی کردند.
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها