گروه سیاسی: رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در خصوص سفرهای استانی رئیس جمهوری، ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس از این سفر اظهار داشت:

مرکز پژوهش‌های مجلس بعد از 4 سفر استانی گزارشی را تهیه و نقاط ضعف و قوت را ارزیابی کرد و بنده شخصا این گزارش را به اطلاع رئیس جمهوری رساندم و بعد از نهایی شدن در اختیار نمایندگان مجلس نیز قرار گرفت.

احمد توکلی در جمع خبرنگاران در یزد که خبر آن را فارس منتشر کرد،ادامه داد: این سفر‌ها از حیث تقویت ارتباط دولتمردان با مردم آثار بسیار مثبتی داشته و دارد و اعتماد متقابل مردم و دولت که یک بعد سرمایه اجتماعی است را بالا برده است.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی‌در خصوص نقاط ضعف این سفرها گفت: در مجموع دو نقطه ضعف عمده ارزیابی شده است و آن اینکه انتظارات برانگیخته مردم بیش از ظرفیت‌های ملی است، چون انتظارات با سرعت بیشتری نسبت به اقدامات رشد می‌کند، فاصله را تشدید می‌کند و باید سعی کرد انتظارات کمتری را برانگیخت و از این فرصت برای آشنایی مردم با موانع واقعی بهره برد.

توکلی در بیان دومین نقطه ضعف سفرهای استانی دولت نهم گفت: وقت برای مسئولان درجه یک چون رئیس‌جمهور، وزرا و معاونین آنها ‌از منابع کمیاب ملی است.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس اظهار داشت: وقتی سفر‌ها با فاصله کم انجام می‌شود تقسیم وقت بین استانی و مسائل ملی به درستی انجام نمی‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است بعضی مواقع تصمیمات مهم در زمان خود اتخاذ نمی‌شود و ضرر آن برای همه استان‌ها است.

وی تاکید کرد: ما این اقدامات را نه از سر بی‌توجهی، بلکه از این می‌دانیم که تقسیم وقت خوب صورت نگرفته است.