گرگان: چند هفته‌ای از پایان فصل صید ماهیان استخوانی می‌گذرد اما برخی صیادانی که تا دیروز چشم به دریا داشتند، اکنون در سر چهارراه‌ها و خیابان‌های غرب گلستان برای کارگری صف کشیده‌اند و آسمان بازار کار استان برایشان ابری است.

 مهر در همین زمینه از زبان صیادان گزارش داد: درآمد ماهانه یک صیاد حدود 500هزار تومان است و شش‌ماه از سال نیز بیکارند. با وجود این سقف بیمه صیادان سال به سال افزایش می‌یابد و صیادان تقاضا دارند تا سن بازنشستگی آنها 20سال بماند. در همین راستا، علی‌اکبر پاسندی، مدیرکل شیلات گلستان گفت: وزارت رفاه اجتماعی موظف شده 10درصد حق بیمه صیادان را اجرا کند ولی تا‌کنون محقق نشده است.

وی عنوان کرد: امروز صیادی در استان اقتصادی نیست و سرانه صید 270کیلوگرم است و اگر میزان صید صیادان کمتر از یک تن باشد، صرفه اقتصادی ندارد. دوجی، مدیرعامل اتحادیه صیادان کشور نیز بیشترین مشکلات صیادان استان به‌ویژه پره را صیادان غیرمجاز و حق بیمه صیادی برشمرد. وی با عنوان اینکه صیادان تنها شش‌ماه از سال فعالیت دارند خواستار کاهش حق بیمه این قشر شد و گفت: زیان آور شدن شغل صیادی نیز در دستور کار قرار گرفته که باید تلاش بیشتری در اجرای این مصوبه شود.