همشهری آنلاین: مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که نباید همه مشکلات موجود درفوتبال را به گردن سرمربی تیم ملی بیاندازیم، افزود: کسانی که از وضعیت فعلی فوتبال ایران انتقاد می کنند، راهکار ارایه کنند.

وحید هاشیمان که سرمربیگری تیم هالشتنبک - رلینگن آلمان را بر عهده دارد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: فوتبال کشورمان نوسان زیادی دارد و با توجه به این که تیم ملی در برهه کنونی شرایط حساسی برای صعود به جام جهانی دارد باید از آن حمایت همه جانبه شود.

وی در مورد این که بسیاری از منتقدان مشکل اصلی فوتبال کشورمان را نبود زیرساخت‌های مناسب می دانند، گفت: اغلب این افراد بدون ارایه راهکار صحبت می کنند و در عمل برنامه ای برای بهبود وضعیت فوتبال ندارند.

هاشیمان خاطرنشان کرد: منتقدانی که می گویند وضعیت فوتبال ایران مناسب نیست بهتر است برای رفع مشکلات به فدراسیون فوتبال راهکار وبرنامه اجرایی ارایه کنند؛ این که منتظر باشیم تا تیم شکست بخورد و بعد بیاییم حرف بزنیم و انتقاد کنیم مشکلی را حل نمی کند.

درگیری های داوری و بی حرمتی ها سبب ترویج بی فرهنگی شده است

مهاجم سابق تیم پرسپولیس تهران در مورد لیگ برتر باشگاه های ایران و حواشی موجود در آن گفت: متاسفانه درگیری‌ها به سبب داوری و بی‌حرمتی‌ها سبب ترویج بی فرهنگی در فوتبال کشورمان شده است.

هاشمیان افزود: در ایران شاهد بی احترامی ها و بی اخلاقی های زیادی هستیم که بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه ها در آن نقش دارند.

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران در مورد فینال جام حذفی گفت: پرسپولیس امسال فراز و نشیب زیادی داشته است وبرخی مواقع بدشانسی گریبانگیر این تیم شده که سبب شده است درلیگ برتر نتیجه خوبی نگیرد.

هاشمیان افزود:باحضور یحیی گل محمدی در راس کادر فنی پرسپولیس وبه خاطرآشنایی این مربی با خلق و خوی بازیکنان نتایج بسیار خوبی کسب شد و امیدوارم سرخ پوشان بتوانند با ارایه بازی مطلوب مقابل سپاهان اصفهان، جام قهرمانی را نصیب خود کنند.

یک بازیکن خوب باید در مسابل اخلاقی هم حرمت ها را نگه دارد

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران در مورد خداحافظی مهدوی کیا در فینال جام حذفی گفت: یک فوتبالیست تا آخر عمر خود نمی‌تواند به عنوان بازیکن فعالیت کند و باید یک زمانی از فوتبال خداخافظی کند.

هاشمیان با بیان اینکه خداحافظی به عنوان یک فوتبالیست پیشتر برای من نیز رخ داده بود، افزود: این که مهدوی کیا در دیداری مهم وحساس همچون فینال جام حذفی خداحافظی می کند خوب است و امیدوارم بتواند همان طور که در فوتبال به عنوان بازیکن موفق بود در آینده فوتبالی خود نیز موفق باشد.

هاشمیان که خود از جمله بازیکنانی بوده که علاوه بر بازی خوب، از نظر اخلاقی هم در جایگاه بالایی قرار داشته و الگوی بسیاری از فوتبال دوستان وجوانان است، گفت: در این مورد هیچ ادعایی ندارم و معلم اخلاق هم نیستم اما یک بازیکن خوب در مسائل اخلاقی هم باید حرمت ها را نگه دارد.

نشست‌های مربیان لیگ برتری و کی روش مشکلی را حل نمی‌کند

مهاجم سابق تیم ملی در مورد تعامل متقابل سرمربی تیم ملی و مربیان لیگ برتری و برگزاری تنها یک جلسه هم اندیشی بین آنها گفت: اگر این جلسات به طور مرتب و متعدد برگزار شود باز هم مشکلی را حل نمی کند.

هاشمیان افزود: مشکل فوتبال ایران پایه ای و فراگیر است و اظهار نظرهای زیادی درمورد آنها شده است و صحبت من هم دردی را دوا نمی کند.

تیم هالشتنبک - رلینگن برای نخستین بار در خطر سقوط قرار ندارد

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران در مورد تیم باشگاهی که هدایت آن را در آلمان برعهده دارد، گفت: تیم هالشتنبک - رلینگن در شهر هامبورگ و لیگ دسته پنج آلمان حضور دارد و برای نخستین بار در فاصله 12 هفته مانده به پایان رقابت ها در خطر سقوط قرار ندارد.

وی افزود: طبق قانون اروپا کسانی که مدرک A مربیگری اروپا را دارند ابتدا باید لیگ چهار یا پنج فعالیت کنند؛ از این رو من هم برای آغاز کار، این لیگ را شروع کردم و اکنون در رده هفتم جدول رده بندی قرار داریم.

وی ادامه داد: انجام چهار بازی در 15 روز گذشته فشار زیادی روی تیم وارد کرده و بیشتر بودن بازی های عقب افتاده ما نسبت به سایر تیم ها کار را دشوار کرده است.

هاشمیان خاطرنشان کرد: برای بالاتر رفتن باید پتانسیلی را که باشگاه دارد، در نظر بگیریم و باتوجه به اهداف باشگاه برای رسیدن به جایگاه مطلوب تر تلاش کنیم.

سرمربی تیم هالشتنبک - رلینگن آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا کار خود را برای فصل آینده در این تیم ادامه می دهد، گفت: فعلا هیچ چیز مشخص نیست.

وظیفه مربی به مراتب دشوارتر از بازیکن است

سرمربی تیم هالشتنبک - رلینگن آلمان در مورد تفاوت‌های کار یک مربی و بازیکن اظهار داشت: در این خصوص نگاه های مختلفی وجود دارد.

وی بابیان این که یک بازیکن در زمین فقط وظیفه خود را انجام می دهد و مسوولیت دیگری از جمله شکست تیم متوجه او نیست، خاطرنشان کرد: در مربیگری مسوولیت همه مسایل از جمله شکستها بر عهده مربی است.

هاشمیان کار مربی را به مراتب سخت‌تر ازبازیکن دانست و افزود: البته مربیگری کار لذت بخشی است و من هم علاقه زیادی به آن دارم اما اصولی دارم که تلاش می کنم آنها را اجرایی کنیم.

وی در ادامه به ارتباط و تاثیر فوتبال در زندگی شخصی خود اشاره کرد و گفت: برخی تجربه ها وجود دارد که تا انسان خود آن را لمس نکند نمی تواند آنها را درک کند و متوجه شود.

وی پدر شدن را لذت بخش و در عین حال دارای مسوولیت زیاد دانست و گفت: روزی که پدر شدم این لذت را چشیدم و لذا سعی می کنم وقت زیادی برای فرزندم بگذارم و بیشتر با او باشم و این فرصتی است تا قدر پدر و مادر خود را هم بدانم.

منبع: همشهری آنلاین