ایسنا نوشت: حدود سه ماه پیش به دنبال انتقاد رییسجمهوری از افزایش قیمت خودروهای داخلی، شورای رقابت وارد عمل شده و دستورالعمل جدیدی را برای قیمتگذاری خودرو تدوین و ابلاغ کرد.
به دنبال ابلاغ این دستورالعمل دو خودروساز بزرگ کشور ایراداتی را به آن وارد کرده و برای رفع اختلاف جلساتی را با مسوولان شورای رقابت برگزار کردند. در حدود دو هفته اخیر نیز قیمتهای احتمالی محصولات ایران خودرو و سایپا از سوی مرکز ملی رقابت و برخی رسانهها محاسبه و منتشر شد اما تاکنون خبری در رابطه با کاهش قیمت خودروهای چینی تولیدی در کشور (محصولات امویام و لیفان) منتشر نشده است.
نکته قابل توجه آن است که اسفندماه سال گذشته پس از آنکه معاون اول رییسجمهوری در شرکت سایپا از کاهش قیمت 500 هزار تا چهار میلیون تومانی خودروهای داخلی خبر داد، شرکتهای تولیدکننده خودروهای چینی در ایران (مدیران خودرو و کرمان خودرو) هیچ موضعگیری رسمی در این زمینه نداشته و تنها دو خودروساز بزرگ کشور بودند که با انتشار نرخهای جدید، قیمت محصولاتشان را بین 500 هزار تا چهار میلیون تومان کاهش دادند.
این وضعیت در حالی است که مصوبات و دستورالعمل قیمتگذاری خودرو شامل تمام خودروهای تولیدی از جمله خودروهای مونتاژی چینی میشود.