تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۹

همشهری آنلاین: دیبر انجمن دوچرخه سواری شهرداری تهران از افتتاح 34 خانه دوچرخه در تهران طی فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، منوچهر دانشمند با اعلام این خبر افزود: افزایش هزینه ها در خرید دوچرخه ها و تامین قطعات یدکی تاثیر بسزایی داشته اما با این وجود هنوز هیچ افزایش قیمتی به کاربران (دوچرخه سواران ) انتقال داده نشده و شهرداری تمام هزینه‌ها را تقبل می‌کند تا کاربران به استفاده از دوچرخه ترغیب شوند.

دبیر انجمن دوچرخه سواری شهرداری تهران افزود: شرایط اقتصادی که در کشور به وجود آمد سبب گرانی وحشتناک در عرصه دوچرخه ها شد و دوچرخه هم از این گرانی بی نصیب نماند. قیمت قطعات یدکی افزایش پیدا کرد به گونه ای که سیستم های دوچرخه سواری مانند دوچرخه خانواده که چهار چرخ بودند با مشکل جدی کمبود قطعات یدکی مواجه شدند.

وی اظهار داشت: با وجود این مشکلات، شهرداری تنها نهاد تقبل کننده هزینه ها در این بخش بوده به طوری که حتی این افزایش قیمت ها به کاربران و استفاده کنندگان از دوچرخه تحمیل نشده است. البته ادامه این روند تاثیر سویی بر استفاده از دوچرخه خواهد گذاشت چرا که در مواقعی که دوچرخه ها توسط کاربران خراب شوند، تامین قطعات و یا هزینه آن ها برای کاربران بسیار سنگین خواهد بود. از این رو لازم است هر چه سریع تر اقدامی در این راستا صورت گیرد.

دانشمند ادامه داد: دوچرخه یک وسیله حمل و نقل پاک است. وسیله ای که می تواند موجبات سلامتی شهروندان را هم به وجود آورد. ضمن اینکه سبب کاهش آلودگی هوا نیز می شود. پس واضح است که هزینه نکردن در این بخش یعنی افزایش هزینه کرد در بخش درمانی که آثار مخرب و زیان آوری به دنبال خواهد داشت.

دبیر انجمن دوچرخه سواری همچنین از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه دوچرخه سواری در سال 92 سخن گفت و ابراز کرد: در فرودین ماه 92 ،34 خانه دوچرخه احداث شد که این امر حاکی از ان آست که توسعه دوجرخه سواری از اولویت های مدیریت شهری به شمار می آید.

دوچرخه سواری در شهرک غرب و بلوار کشاورز

وی همچنین افزود: در تلاش هستیم تا در مسیرهایی مانند شهرک غرب تا مجتمع میلاد نور و بلوار کشاورز و البته چند مسیر پرتردد دیگر به زودی مسیر دوچرخه سواری راه اندازی شود و علاقه مندان می توانند در این مسیر ها با دوچرخه طی مسیر کنند.

منبع: همشهری آنلاین