تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸

همشهری‌آنلاین: رای‌دهندگان بلغارستانی یک‌شنبه 22 اردیبهشت در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند.

این در حالی است که اتهام وقوع تقلب در این انتخابات مطرح شده و تا همین جا پلیس با هجوم به یک چاپخانه ساعاتی پیش از آغاز رای‌گیری 350هزار برگه تقلبی را کشف و ضبط کرد.

این برگه‌های رای که در 15 کیلومتری شمال‌غربی صوفیه پیدا شدند بیشتر از میزانی بوده که چاپخانه خصوصی مولتی پرینت برای چاپشان با دولت قرارداد داشته‌است.

 

رادیو دولتی بی ان آر بلغارستان گزارش داد دولت این کشور اعلام کرده تعداد 8 میلیون و 343 هزار برگه‌ای را که سفارش کرده بود دریافت کرده‌است.مالک مولتی پرینت نیز ادعا کرده هیچ عمل خلاف قانونی انجام نداده و آنها قصد داشتند برگه‌های اضافه را دور بریزند.

این رویدادها و احتمال زیاد تقلب که مدام از سوی احزاب مختلف علیه حزب حاکم مطرح می‌شود می‌تواند  در نهایت به بن‌بست سیاسی و دور جدید اعتراض در این کشور که فقیرترین کشور اتحادیه اروپاست، منجرشود.

 فقر مردم بلغارستان موجب شده که تاکنون شش نفر دست به خودسوزی زده و جان خود را از دست بدهند.

شکست قانون‌گذاران برای رسیدگی به نگرانی اصلی بلغارستانی‌ها موجب دلسردی رای‌دهندگان شده است و پیش بینی شده که مردم پس از گذشت مدتی دوباره  به خیابا‌ن‌ها خواهند آمد.

اعداعا ها و نگرلنی‌ةایی درخصوص   خرید رای نیز مطرح شده و همین موضوع سازمان امنیت و همکاری اروپا را واداشته تا بزرگترین هیات ناظر خود را به بلغارستان اعزام کند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها