گروه اقتصادی: واگذاری سیم کارت‌های اپراتور دولتی سیم‌کارت از تیرماه امسال و همزمان با ثبت‌نام‌های جدید، به روز می‌شود.

وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار دوشنبه با اعلام این خبر گفت: بهای سیم کارت‌های دولتی تغییر نخواهد کرد و 2 میلیون و  ۸۸۰هزار ریال عرضه می‌شود. پیش از این برخی مسئولان وزارت ارتباطات از کاهش قیمت سیم‌ کارت خبر داده بودند.

صدوقی گفت: از کل قیمت سیم کارت این شرکت، 1 میلیون و ۶۰۰هزار ریال به عنوان ودیعه، ۴۰۰هزار ریال حق اتصال، ۴۰۰هزار ریال توسعه شبکه روستایی و ۴۸۰هزار ریال مالیات است.

وی همچنین پیش بینی کرد خدمات نسل جدید سیار مانند خدمات اینترنت و برنامه‌های چندرسانه‌ای در دستور کار سال 87 شرکت دولتی ارتباطات سیار قراردارد. وی در مورد سانسور پیام های چندرسانه‌ای تلفن سیار گفت: این اقدام در صورت درخواست مشترک انجام می‌شود و شامل کنترل محتوای پیام‌ها نمی‌شود.

واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار همچنین از آغاز واگذاری سیم‌کارت های اعتباری از سوی این شرکت خبر داد و گفت: تا پایان اردیبهشت ماه جاری 1 میلیون و  ۴۰۰هزار سیم کارت اعتباری به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گفته وی 2میلیون و ۱۰۰هزار نفر سال گذشته برای دریافت سیم کارت اعتباری ثبت‌نام کردند که این سیم کارت‌ها در هفت استان کشور براساس اولویت و در ۲۳استان به‌روز واگذار می‌شود.

واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری از سوی اپراتور دولتی در حالی صورت می‌گیرد که از مدت ها قبل بخش تعاونی و در سال‌های اخیر بخش خصوصی در این زمینه به سرمایه گذاری پرداخته و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق قانون برنامه و سیاست های اصل 44 مجاز به سرمایه‌گذاری در این بخش نیست.