تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۹

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) اعلام کرد که برای نخستین‌بار در جهان با همکاری این اتحادیه و سازمان جهانی حفاظت از محیط‌زیست (CI) و به همت انتشارات‌لینکس‌ادیشن کتاب جامع معرفی تمام گونه‌های میمون‌ها روی حیات وحش زمین منتشر شد.


به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت‌ در این کتاب مصور مطالب مهمی از تمام گونه‌های خانواده میمون‌ها، تصویر چاپ شده آنها و نقش این جانوران در محیط‌زیست و مزایای هر یک از آنها برای انسان‌ها اعلام شده است. این کتاب که جلد سوم سری کتاب‌های راهنمای پستانداران است، اطلاعات جامعی در زمینه 16تیره، 77طبقه، 479گونه و 681گروه از میمون‌ها را ارائه کرده است.

براساس این گزارش در این کتاب 952صفحه‌ای برای نخستین‌بار علاوه بر صدها تصویر و نقشه، برای هر یک از این گونه‌ میمون‌ها شامل شامپانزه‌ها، گوریل‌ها، اورانگوتان‌ها و سایر انواع این پستانداران تصویر نیز ارائه شده است. آنتونی رانیالدز، سردبیر انتشارات لینکس ادیشن و نماینده گروه کارشناسان جانوران اتحادیه جهانی حفاظت از محیط‌زیست که 3سال برای انتشار این کتاب زمان گذاشته است، می‌گوید: این حرکت یک اقدام مثال زدنی بود و باعث افتخار من است که در چاپ این کتاب با افرادی کار کردم که خود را وقف این اقدام منحصر به فرد کرده‌اند.