تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۳

مدیرپروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، خبر تلف‌شدن 120راس گوسفند به‌علت حمله یوز پلنگ در روستای میرآباد را تکذیب کرد و افزود: براساس مستندات و شواهد، این حادثه به هیچ عنوان توسط یوزپلنگ رخ نداده است.

هومن جوکار به مهر گفت: هفته گذشته خبری مبنی بر حمله یوزپلنگ به روستایی در اطراف شهرستان ریگان در استان کرمان و تلف‌شدن ۱۲۰ راس گوسفند روی خروجی برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های معتبر کشور قرار گرفت لذا این موضوع توسط اداره محیط‌زیست استان کرمان از جهات مختلف بررسی شد و تمام مستندات به‌وضوح حضور یوزپلنگ در این منطقه و رخ‌دادن این حادثه توسط آن را رد می‌کند. به‌گفته وی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اتفاق به هیچ عنوان توسط یوزپلنگ رخ نداده است و ممکن است جانور دیگری مانند گرگ، گوسفندان را تلف کرده باشد. زیرا یوزپلنگ اساسا ترسو است و بروز چنین رفتاری از یوز غیرعادی و بعید است.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی ضمن انتقاد از برخی رسانه‌ها تصریح کرد: با توجه به ارزش یوزپلنگ و ضرورت حفاظت از این گونه در معرض انقراض، ضروری است مسئولان و رسانه‌ها از انتشار اخباری که در میان جوامع محلی ترس و وحشت ایجاد می‌کند جدا خودداری کنند و بیش از این امنیت این گونه در معرض انقراض را به خطر نیندازند. گفتنی است هفته گذشته معاون فرماندار ریگان طی خبری عجیب و غریب اعلام کرد: طی 3 روز بیش از ۱۲۰ راس گوسفند توسط یک قلاده یوزپلنگ در روستای میرآباد ریگان تلف شده‌اند که بیش از ۵۰۰‌میلیون ریال خسارت به دامداران این روستا وارد شده است.