همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: زیر گذر ویژه عابران پیاده در میدان آزادی و چهارراه ولیعصر (عج) در دست احداث است که به زودی این دو زیرگذر به بهره برداری خواهد رسید.

جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: بدنبال ایمن سازی تردد عابران پیاده در سطح شهر احداث 2 زیرگذر برای عابران در دست اجرا است و همچنین در سال جاری تعداد زیادی پل عابر پیاده در نقاط مختلف شهر نصب و راه اندازی خواهد شد.

معاون شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به حجم انبوه مسافران در این محدوده‌ها نیازمند اجرای طرح‌هایی به منظور کاهش تصادفات رانندگی و افزایش ایمنی شهروندان بودیم و با اجرای این پروژه ها با کاهش تاخیر حرکت سواره به خاطر حذف جریان تردد همسطح عابر پیاده، رو به رو خواهیم شد.

وی با اشاره به وجود مراکز متعدد تبادل سفر از جمله پایانه های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و BRT و همچنین ترمینال غرب در میدان آزادی، افزود: با توجه به وجود این مراکز، به احداث زیر گذر عابر پیاده در میدان آزادی نیاز جدی وجود داشت، از این رو زیرگذر محمد علی جناح در دست احداث قرار گرفت.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث زیر گذر عابر پیاده در میدان آزادی و ابتدای بزرگراه محمد علی جناح تاکنون حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کارهای عمرانی در این پروژه به زودی به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین در چهارراه ولیعصر (عج) با توجه به اینکه حجم تردد عابران بسیار بالا است احداث زیر گذر عابران پیاده در دستور کار قرار گرفت که عملیات ساخت و ساز در این پروژه نیز در مراحل نهایی را طی می کند این دو زیر گذر در آینده بسیار نزدیک که مووکول به رسیدن پله برقی های خریداری شده است و این دو زیر گذر به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در سایر نقاط شهر احداث پل های عابر پیاده است در دستور کار قرار دارد گفت: معمولا برای احداث زیر گذر عابر پیاده معارض هایی دارد از این رو در صورت امکان احداث پل عابر پیاده در دستور کار قرار می گیرد اما در نقاطی که حجم ترددها بسیار زیاد است احداث زیر گذر عابر پیاده گزینه ای بهتر است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در سال جاری احداث پل های عابر پیاده زیادی را در دستور کار داریم که تعداد زیادی از این پل ها در کمیسیون های مربوطه مصوب شده اند که با پله برقی اجرا شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک خاطر نشان کرد: بنابراین پله های برقی مورد نیاز هم خریداری شده که احتمالا اوایل خردادماه به سمت ایران حمل خواهند شد.

وی همچنین در مورد پله برقی های ایستگاه های جدید مترو گفت: 19 پله برقی از مجموع 70 پله برقی مورد نیاز تاکنون به دستمان رسیده است و ما بقی پله برقی های مترو در حال حمل دریایی به سمت کشورمان هستند که بلافاصله پس از رسیدن عملیات نصب و راه اندازی پله برقی های جدید در مترو آغاز خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین