خیلی خوب است که گوشه و کنار شهر با آثار کودکان و نوجوانان زیباتر شود و آن‌ها در زیباسازی شهر نقش داشته باشند.

مراسم رونمایی از سرامیک‌های نقاشی شده به‌دست کودکان و نوجوانان و هم‌چنین پیشکسوتان انجمن تصویرگران، سوم خرداد در برج میلاد (از ساعت 18 تا 20) برگزار می‌شود.

این آثار حاصل جشنواره دو روزه‌ی «کودک، شهر و هنر» است. این جشنواره را «خانه‌ی سرامیک فرزانه» در 13 و 14 مهرماه سال گذشته و با حمایت شرکت برج میلاد و انجمن تصویرگران برگزار کرد. در این جشنواره علاوه بر شمار زیادی از کودکان، تعدادی از پیشکسوتان تصویرگری کتاب‌های کودک مثل نورالدین زرین‌کلک، محمد علی بنی‌اسدی، فیروزه گل‌محمدی و نفیسه شهدادی هم حضور داشتندو به‌عنوان یادگاری سرامیک‌هایی را هم نقاشی کردند که این یادگارها نیز در کنار کار کودکان دیده می‌شود.

در این جشنواره حدود 480 اثر تهیه شده که روی دیوار نصب شده‌اند. هدف از این جشنواره مشارکت کودکان و نوجوانان در زیباتر کردن شهر است.

سخنرانی نورالدین زرین‌کلک پیشکسوت تصویرگری، بداهه نوازی موسیقی و بلندخوانی از کتاب «آبیِ کوچولو» از برنامه‌های این مراسم خواهد بود. اما این جشنواره در روز جهانی کودک چهارمین دوره‌ی خود را نه در تهران که در کنار کودکان عشایر برگزار خواهد کرد.

لیلا فرزانه یکی از مجریان این فستیوال می‌گوید: «دوره‌ها‌ی قبل جشنواره کودک، شهر، هنر در تهران برگزار می‌شد، اما امسال تصمیم گرفته شد که به کرمان برویم تا کودکان و نوجوانان عشایر، نقاشی‌های خود را روی سرامیک بکشند.»

منبع: همشهری آنلاین