گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه همه پروژه‌هایی که در شهر تهران اجرا شد، با فرهنگ و روحیه جهادی و ایثار به نتیجه نشست، گفت: فرهنگ جهادی یعنی دوری از اختلاف و تنش و فضای کار و صمیمیت و اینکه همه مدیران در همه سطوح در کنار یکدیگر بمانند و با وحدت رویه و همدلی با یکدیگر سخن بگویند تا نتیجه آن خیر و برکت شود.

محمدباقر قالیباف روز گذشته در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران پروژه بزرگراه امام علی با بیان این مطلب اظهار کرد: خدا را شاکرم که در‌ ماه رجب و ایام میلاد نهمین اختر امامت و در آستانه 13 رجب و سالروز ولادت امام علی(ع) به‌دست شما همسنگران و همرزمان خودم و کارگران و مهندسان و همه افرادی که در این پروژه نقش ایفا کردند، بزرگراه امام علی به بهره‌برداری رسید. وی افزود: برای این پروژه در حدود بیست‌ماه و اندی پیش تصمیم‌گیری شد و آن زمان همه دست به‌دست هم دادیم و قرار گذاشتیم تا روز 13رجب که روز مولود کعبه است، این بزرگراه را به ملت ایران و شهروندان ولایتمدار تقدیم کنیم.

قالیباف با بیان اینکه شاید آن روز چنین تصوری برای همه ما بسیار سخت و دور از دسترس بود، خاطرنشان کرد: اینکه احساس کنیم کارگران، مهندسان و سرمایه‌گذاران عمرشان را برای کسب پول می‌گذارند ظلم است و این بسیار کم لطفی است و بی‌توجهی به کار، کارگر و شرف انسان‌هایی است که برای انسانیت خود و خدمت به همنوع خود کار می‌کنند و عمر خود را برای خدمت به خلق خدا می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه و سایر پروژه‌ها با یک فرهنگ جهادی انجام شد، گفت: پروژه بزرگراه امام‌علی40سال بر زمین مانده بود و هرکس فکر می‌کرد که این پروژه 7 هزار ملک و 12 هزار نفر افرادی دارد که می‌توانند مدعی این محدوده باشند و با توجه به چنین کار اجرایی بزرگی، آن را قبول نمی‌کرد و اگر امروز شاهد این اتفاق هستیم، به‌دلیل تکیه بر فرهنگ جهادی بود که ویژگی‌اش آن است که کارمند را به‌عنوان روزمزدبگیر محسوب نمی‌کند و آن را یک مجاهد و خدمتگزار می‌داند و مبارزی که همه وجود خود را در اختیار ملت خود قرار داده است.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: فرهنگ جهادی یعنی دوری از اختلاف و تنش و فضای کار و صمیمیت و اینکه همه مدیران در همه سطوح در کنار یکدیگر بمانند و با وحدت رویه و همدلی با یکدیگر سخن بگویند تا نتیجه آن خیر و برکت شود. در این پروژه نیز که در کمتر از 22‌ماه به نتیجه رسید و همه امروز از آن لذت می‌برند، شاهد آن بودیم. شهردار تهران ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری مردم ما و جوامع شهری و روستایی نیازمند این فرهنگ جهادی هستند تا دست به‌دست هم داده و از این ظرفیت استفاده کنیم و تنها راه پیشرفت کشور نیز همین است.

قالیباف تصریح کرد: هر چند در چنین مراسمی افرادی مانند من در پشت تریبون قرار می‌گیرند اما ما به نمایندگی از شما رادمردانی هستیم که چنین زحمات بزرگی را می‌کشید و همیشه عزت و زحمات شما در پیشگاه خداوند محفوظ است و همچنین از همه مردم مناطق 7، 8، 13، 14، 15، 16و 20که در طول اجرای این پروژه اذیت شدند، حلالیت می‌طلبم و مطمئنا امروز با این پروژه آنان آسایش نسبی را خواهند داشت.

احداث بزرگراه امام علی از ماندگار‌ترین پروژه‌های تاریخ کشور است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در مراسم قدر دانی از دست اندرکاران پروژه بزرگراه امام علی گفت: پروژه بزرگراه امام علی پروژه‌ای موفق در کار تیمی و از ماندگار‌ترین پروژه‌های تاریخ کشور است که رضایت شهروندان به‌ویژه در شرق و جنوب تهران را به همراه دارد.

مازیار حسینی با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: 3پروژه بزرگراه شهید صیاد شیرازی، اتوبان یادگار امام و بزرگراه امام علی از پروژه‌هایی بود که شهردار تهران زمانی که من معاون فنی و عمرانی شدم بر آن تأکید داشت و بخشی از این پروژه نیز آغاز شده و نیمه تمام مانده بود که به همین منظور نقشه‌ای برای کل بزرگراه تهیه شد و مورد موافقت شهردار تهران قرار گرفت. وی افزود: برآورد اولیه این پروژه 800میلیارد تومان بود و در 2 هفته نیز کارگاه‌ها تجهیز شد و تنها با توان و اندیشه بود که حجمی به این وسعت به بهره‌برداری رسید تا روز جمعه این بزرگراه با 38کیلومتر از بلوار ارتش تا صالح آباد افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: این بزرگراه در مجموع 40 کیلومتر طول دارد و دارای 56دستگاه پل و 25تقاطع است و با 7 میلیون مترمکعب خاکبرداری از با کیفیت‌ترین پروژه‌های کشور است. به گفته وی، پروژه بزرگراه امام علی پروژه‌ای موفق در کار تیمی و از ماندگار‌ترین پروژه‌های تاریخ کشور است که رضایت شهروندان به‌ویژه در شرق و جنوب تهران را دارد و امیدواریم که نمونه آن را در آینده نیز شاهد باشیم.

منبع: همشهری آنلاین