همشهری آنلاین: در فینال رقابت‌ها در رشته‌ سرطناب آقایان که صبح روز جمعه ۳ خرداد برگزار شد، از بین ۸ شرکت‌کننده در این مرحله، "علی برات‌زاده" و "رضا کلاسنگیان" موفق شدند به ترتیب مدال طلا و نقره‌ آسیا را کسب کنند. در این رشته سنگ‌نورد کره‌ای به مدال برنز دست یافت.

در بخش نهایی رقابت‌های سرطناب بانوان؛ سنگ‌نوردی از چین و دو سنگ‌نورد از قزاقستان به ترتیب اول تا سوم شدند و سیما سلطانی، تنها سنگ‌نورد کشورمان که به فینال راه یافته بود در رده‌ هشتم قرار گرفت.

در رشته‌ بولدرینگ آقایان که فینال آن عصر روز جمعه ۳ خرداد برگزار شد، از بین ۶ شرکت‌کننده در این مرحله، «علی برات‌زاده» موفق شد به مدال طلای آسیا و دومین طلای خود دست یابد. در این رشته دو سنگ‌نورد کره‌ای موفق به کسب عناوین دوم و سوم شدند.

در همین رشته‌‌ و در بخش زنان الناز رکابی موفق به کسب مدال نقره شد. در این رشته سنگ‌نوردانی از چین و قزاقستان به ترتیب اول و سوم شدند.

«فرناز اسماعیل زاده»، سنگ‌نورد خوب کشورمان موفق شد با سرعتی خیره‌کننده در رقابت با حریف اندونزیایی خود به مدال ارزشمند طلا دست یابد. در این رشته سنگ‌نوردی از قزاقستان به مقام سوم رسید.

«رضا علیپور» هم با تلاشی ارزشمند توانست به مدال نقره‌ سرعت آسیا در بخش آقایان دست یابد. در این رشته سنگ‌نورد چینی به مقام اول رسید و سنگ‌نوردی از اندونزی در جایگاه سوم قرار گرفت.

«علی برات‌زاده» در این دوره از مسابقات به‌واقع یکی از آماده‌ترین سنگ‌نوردانی بود که در رشته‌های مختلف با توانمندی قابل توجهی ظاهر و موفق شد در رده‌بندی نهائی به دلیل دریافت ۲ مدال طلا در رشته‌های «بولدرینگ» و «سرطناب»، با شایستگی و بالاتر از رقیبان خارجی خود، به کسب عنوان نخست در بخش overall و طلای سوم نائل شود.

هم‌چنین پس از «علی برات‌زاده» که با ۲۵۱ امتیاز به این عنوان دست یافت، سنگ‌نورد خوب کشورمان، «حمیدرضا توزندجانی» با ۲۰۲ امتیاز در جایگاه دوم این بخش قرار گرفت و سنگ‌نوردی از کره با ۱۹۷ امتیاز سوم شد.

در بخش بانوان نیز «الناز رکابی» جایگاه دوم این بخش را با ۲۰۸ امتیاز به خود اختصاص داد و سنگ‌نوردان قزاقستان مقام‌های اول و سوم را کسب کردند.

بر این اساس تیم ملی ایران با ۱۰۲۱ امتیاز به کاپ قهرمانی دست یافت و چین و قزاقستان با امتیاز برابر ۶۹۲؛ به طور مشترک دوم شدند.

در آئین اختتامیه‌ بیست‌ویکمین دوره‌ رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا که با سخنرانی «آنتونی سی»، رئیس فدراسیون آسیا و هم‌چنین مراسم اهدای جوایز و مدال قهرمانان و در انتها نیز برنامه‌های هنری و نورافشانی در کنار دریاچه‌ی پارک ملت همراه بود، کاپ قهرمانی این دوره از رقابت‌ها به تیم ملی «ایران» اهداء شد.

منبع: همشهری آنلاین