گروه اجتماعی:‌ موضوع رتبه‌بندی مدارس مجددا مطرح شده ولی ترس از حذف مدارس دولتی عادی و به‌دنبال آن تنبیه مدیران و کارکنان آنها موجب شده تا اجرای این طرح با اما و اگرهایی روبه‌رو شود.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی مدارس دولتی به ایسنا گفت: رتبه‌بندی مدارس نباید باعث قربانی‌شدن عدالت آموزشی شود و قشر ضعیف و مناطق کم برخوردار از امکانات آموزشی در حاشیه قرارگرفته و مناطق دارای امکانات خوب از آن بهره‌مند باشند. مهدی نویدادهم افزود: نظام رتبه‌بندی باید طوری تدبیر شود که منجر به ایجاد شکاف طبقاتی نشود. بسیاری از مدارس دولتی عادی توان رقابت با مدارس دولتی خاص (شهریه‌بگیر) و غیردولتی را ندارند.

مدارس دولتی عادی وضعیت مناسبی ندارند، آنهایی که به لحاظ فضا و امکانات و معلمان وضعیت مناسبی داشتند به مدارس خاص و شهریه‌ای تبدیل شده‌اند. سحرخیز، معاون وزیر آموزش و پرورش اخیرا گفته که رتبه‌بندی، به‌معنای حذف برخی از مدارس نیست، مدارسی که در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند، باید در مهلتی که تعیین می‌شود، به شاخص‌های مدنظر برسند.

منبع: همشهری آنلاین