همشهری آنلاین: تمرینات تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است و فیگور ملی پوشان این رشته ورزشی، نشان از آمادگی ۹۰ درصدی آنان برای حضور در مسابقه های قهرمانی آسیا در قزاقستان دارد.

به گزارش ایرنا، آخرین مرحله تمرینات آماده‌سازی تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام کشورمان برای حضور در مسابقه‌های
آسیایی قزاقستان از نخستین روز آغازین این هفته در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک شروع شده و امروز (چهارشنبه) به پایان می‌رسد.

۱۵ ورزشکار به همراه سه مربی، عصر امروز عازم شهر آلماتی قزاقستان می شوند تا در رقابت با دیگر نمایندگان کشورهایی آسیایی،‌ ضمن دفاع از عنوان قهرمانی خود در آسیا، از این مسابقات به عنوان یک میدان محک و تمرین برای حضور در مسابقه های قهرمانی جهان استفاده کنند.

تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام کشورمان که همچنین قهرمانی جهان را نیز در پرونده کاری خود دارد، پس از پیوستن دوباره به فدراسیون بین المللی پرورش اندام (FIBB) با انگیزه بیشتری در رقابت‌های آسیایی شرکت می کند، زیرا تمامی ۱۵ ورزشکار اعزامی به مسابقات آسیایی از پیوستن ایران ابراز رضایت کردند و آن را گامی برای رسیدن به جایگاه واقعی ایران در این رشته ورزشی و رشد و توسعه این ورزش در کشورمان می دانند.

یکی از جذابیت‌های اردوی تیم ملی که از روز شنبه آغاز شده است، نبود حاشیه و تلاش ورزشکاران برای رسیدن به یک هدف و آن هم قهرمانی مجدد در قاره کهن آسیاست.

ملی پوشان پرورش اندم در آمادگی ۹۰ درصد

مربی تیم ملی پرورش اندام کشورمان با بیان اینکه ورزشکاران در حال حاضر به ۹۰ درصد آمادگی حضور در مسابقه‌های آسیایی دست یافتند، گفت: ۱۰ درصد باقی مانده نیز در ادامه اردو و تا زمان آغاز مسابقات قهرمانی آسیا به دست خواهد آمد.

مصطفی دین محمدی با ابراز رضایت از وضعیت فعلی ورزشکاران در باره وضعیت مبارزه با استفاده از مواد نیروزا در تیم ملی خاطر نشان کرد: روز دوشنبه از تمامی ورزشکاران اعزامی آزمایش دوپینگ گرفتیم و یکی از شرط های اعزام، داشتن برگه گواهی آزمایش دوپینگ است.

وی تصریح کرد: هر چند پاسخ این آزمایش ها تا یک ماه دیگر آماده می شود اما یقین دارم که هیچ یک از ورزشکاران در این زمینه مشکلی ندارند.

مربی تیم ملی پرورش اندام کشورمان که سرپرستی این تیم را نیز بر عهده دارد، در ادامه به عنوان قهرمانی ایران در مسابقه های آسیایی سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته تیم ایران با ۱۳۸ امتیاز اختلاف نسبت به دیگر حریفان قهرمان آسیا شد و امسال نیز برای حفظ این عنوان به قزاقستان می رویم.

وی به امتیازات هر مدال در مسابقات بدنسازی و پرورش اندام قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: مسابقات قهرمانی آسیا در ۱۰ وزن برگزار می شود. مدال طلا ۱۶ امتیاز، نقره ۱۲ امتیاز، برنز ۹ امتیاز و مکان های چهارم تا هشتم به ترتیب هشت تا پنج امتیاز دارد. بنابر این کسب قهرمانی با ۱۳۸ امتیاز اختلاف نشان دهنده اقتدار ایران در این رشته ورزشی است.

تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام عصر امروز اعزام می شود

سرپرست اردوی تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام در باره برنامه تمرینی و اعزام این تیم گفت: این تیم از صبح روز شنبه در اردو حاضر شده است و تمرینات تا ظهر امروز (چهارشنبه)‌ ادامه دارد. عصر امروز نیز تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام کشورمان عازم
قزاقستان می شود.

مجید مظفری در باره نحوه تمرین ملی پوشان گفت: ورزشکاران هر روز دو مرحله صبح و عصر تمرین داشتند که صبح ها دو ساعت و عصرها نیز سه ساعت تمرین کردند.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران در آخرین مرحله آماده سازی قرار دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورزشکاران از نظر فیزیک بدنی در شرایط ایده آل هستند و تمرینات بیشتر کششی است و کار با وزنه کمتر در دستور کار قرار دارد. همچنین تمرینات تردمیل، دوچرخه و هوازی نیز در برنامه آنان است.

سرپرست اردوی تیم ملی پرورش اندام کشورمان تصریح کرد: ورزشکاران، صبح هر روز در شرایط ناشتا وزن کشی می شدند و بر اساس وزن آنان برنامه غذایی و تمرینی برای هر یک به صورت مجزا تهیه می شد تا آنان تمرینات را بر اساس آن انجام دهند.

وی در مورد فیگور گرفتن ورزشکاران نیز گفت: برخی از ورزشکاران که تجربه کمتری نسبت به دیگران دارند، اگر نیاز باشد هر روز تمرین خاص برای فیگور گرفتن دارند که بتوانند بهترین نمایش را در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشند. کادر فنی در این خصوص تصمیم می گیرد. نباید فراموش کنیم ورزشکاران به قول معروف بر روی لبه تیغ قرار دارند و برای نگه داشتن آنان در شرایط آرمانی باید با برنامه کار کنیم.

نگاهی به ترکیب تیم اعزامی به مسابقات بدنسازی و پرورش اندام قهرمانی آسیا در قزاقستان

مسابقات بدنسازی و پرورش اندام قهرمانی آسیا،‌ در روزهای ۱۰ تا ۱۳ خرداد ماه در شهر آلماتی قزاقستان و در ۱۰ وزن برگزار می شود.

تیم ملی پرورش اندام ایران در وزن ۵۵ کیلوگرم نماینده ای ندارد اما در سایز وزن ها نفرات اعزام خواهند شد. همچنین دو نفر در گروه سنی جوانان در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

اسامی ورزشکاران تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران اعزامی به مسابقه‌های آسیایی در قزاقستان:

  • ۶۰ کیلوگرم: غلامرضا علیزاده
  • ۶۵ کیلوگرم: فرامرز عباسی
  • ۷۰ کیلوگرم:‌ مصطفی گودرزی
  • ۸۰ کیلوگرم: سیامک معمر
  • ۸۵ کیلوگرم: علیرضا سرلک و هادی چوپان
  • ۹۰ کیلوگرم: جعفر غفارنژاد و مهدی عیار
  • ۱۰۰ کیلوگرم: مبین رستمیان و رضا باقرنژاد
  • به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم: عباس پی سپار و علیرضا اسداللهی
  • به اضافه ۷۵ کیلوگرم رده سنی جوانان: امید حاتم آبادی و مجتبی ارزشمند
منبع: همشهری آنلاین