گروه حوادث: دختر جوان بعد از ترک خانه با همدستی 2 مرد معتاد باندی تشکیل داد که هدف آن سرقت کابل‌های برق بود.

از مدتی قبل مأموران پلیس کرج در جریان سرقت سریالی کابل‌های برق در نقاط مختلف این شهر قرار گرفتند و تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع کردند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که تمامی سرقت‌ها در نیمه‌های شب صورت می‌گیرد و فعالیت دزدان باعث شده عده زیادی از مردم، ساعت‌ها بدون برق سر کنند و دچار مشکلات زیادی شوند.

با توجه به حساسیت موضوع، فعالیت تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس پلیس آغاز شد و مدتی بعد مأموران کلانتری 30اسلام‌آباد هنگام گشتزنی در منطقه استحفاظی خود متوجه 2‌مرد جوان شدند که در حال حمل مقداری سیم برق بودند. مأموران به آنها دستور ایست دادند اما مردان جوان وقتی چشمشان به‌خودروی پلیس افتاد، سیم‌ها را رها کردند و پا به فرار گذاشتند. آنها در 2 مسیر مختلف و با پای پیاده می‌دویدند و مأموران با تعقیب یکی از آنها موفق شدند وی را دستگیر کنند.

مرد جوان که رضا نام دارد به کلانتری انتقال یافت و در بازجویی ها گفت که او و جوان دیگر به دستور یک دختر فراری که سرکرده باند آنهاست، اقدام به سرقت کابل‌های برق می‌کردند و آنها را به یک مالخر می‌فروختند. با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد، مخفیگاه بقیه اعضای باند در منطقه حصار شناسایی شد و وقتی مأموران وارد خانه مورد نظر شدند، دختر فراری و عضو دیگر باند را در آنجا دستگیر کردند. اعضای این باند در بازجویی‌ها به سرقت در مناطق مرکزی کرج از جمله رجایی‌شهر، عظیمیه، باغستان و مهرشهر اعتراف کردند. در این میان دختر جوان گفت: بعد از فرار از خانه به مواد‌مخدر معتاد شدم و با 2 جوان کارتن‌خواب که هر دوی آنها مثل من معتاد بودند، آشنا شدم.

برای تهیه هزینه خرید مواد، به آنها پیشنهاد سرقت دادم و آنها قبول کردند که نقشه‌هایم را اجرا کنند. ما ابتدا خانه‌ای به‌عنوان مخفیگاه اجاره کردیم و پس از آن در نیمه‌های شب با استفاده از قیچی و وسایلی که همراهمان بود، دست به سرقت کابل‌های برق می‌زدیم. پس از سرقت نیز آنها را به یک مالخر می‌فروختیم و با پولش مواد‌مخدر می‌خریدیم. سرهنگ خیرخواهان، رئیس پلیس کرج با بیان این خبر گفت: با دستگیری مالخر این باند حدود 400متر کابل روکش‌دار هوایی و لوازم و ابزار آلات سرقت از مخفیگاه او کشف و ضبط شد. وی با اشاره به اینکه تا‌کنون 9فقره از سرقت‌های این باند شناسایی شده است، تصریح کرد: تحقیقات برای شناسایی دیگر سرقت‌های آنها ادامه دارد و هر 4 متهم با صدور قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته‌اند.

منبع: همشهری آنلاین