همشهری آنلاین: مناظره علی باقری نماینده سعید جلیلی و محمود واعظی نماینده حسن روحانی پنج شنبه از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

تسنیم نوشت: مناظره علی باقری، نماینده سعید جلیلی و محمود واعظی، نماینده حسن روحانی با موضوع روند مذاکرات هسته‌ای‌در برنامه "دیروز، امروز،  فردا" پنجشنبه هفته جاری از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این برنامه ساعت 22:30 پخش خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین؛ «علی باقری»، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی روز 17 اردیبهشت ماه در نشستی با عنوان «پرتگاه سازش، تردید در مقاومت» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و همچنین در  تاریخ 20 اردیبهشت در دوازدهمین همایش سراسری دبیران هم اندیشی استادان دانشگاه های کشور در مشهد به نقد فعالیت‎های روحانی در کسوت دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی پرداخت.

بخشی از انتقادهای باقری از سیاست‎های روحانی در موضوع هسته‎ای با تکیه کتاب روحانی بود. معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در سخنان خود با نگاهی به تاریخچه موضوع هسته‌ای ایران از سال 81 و با استناد به بخش‌هایی از کتاب «حسن روحانی»، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در خصوص فعالیت‌های تیم گذشته در حوزه هسته‌ای، گفت: رویکرد تعاملی که این تیم در پیش گرفت تقابل هر چه بیشتر طرف مقابل را که همان سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه بودند را تشدید کرد و عملاً ما هیچ امتیازی در این دوران از این سه کشور در گفت‌وگوهای خود نگرفتیم و صرفاً امتیاز دادیم و این در حالی بود که دست خود را نیز در بخش فنی با قبول پروتکل الحاقی کاملاً بسته بودیم. در واقع در دوره گذشته مذاکره‌ای وجود نداشت بلکه روندی که در پیش گرفته شده بود منافع و امنیت ملی کشور را به طور جدی مخدوش کرده و به آن صدمه زد.

در این سوی  نیز ستاد حسن روحانی ساکت ننشسته و دست به صدور بیانیه زدند. در بخشی از این بیانیه خطاب به علی باقری آمده است:

به جنابعالی و مسئولین فعلی مذاکرات هسته ای پیشنهاد داد تا کتابی درباره دوران مسوولیت تان در پرونده هسته ای تدوین نموده و به ذکر ماوقع دوران مسوولیت تان بپردازید تا مردم عزیز ایران بتوانند با مقایسه دو کتاب به قضاوت بنشینند. به شرطی که کتابی با ذکر جزییات قابل انتشار تدوین شده باشد. در آن کتاب آیا، به ماجرای تحویل سند دو صفحه ای حاوی غلط های شکلی و محتوائی به ١+٥ و واکنش دور از ادب آنها، در مذاکرات ژنو اشاره خواهد شد؟! کپی صفحه اول برخی روزنامه ها نظیر نیویورک تایمز مورخ ٢٢ ژوئیه ٢٠٠٨ برابر با ١مرداد ٨٧ که این سند را منتشر کردند و باعث تنزل جایگاه کشورمان در افکار عمومی شدند جایی در کتاب مذاکرات شما خواهد داشت؟! آیا به شایعات و خبرهای رسانه های بیگانه که نحوه رفتار هیات مذاکره کننده ایرانی، برای رفع تحریم ها در مذاکرات استانبول و بغداد را به گونه ای تشریح کرده اند که به تعبیر محترمانه اش "ملتمسانه" بوده است، پاسخ داده خواهد شد؟!

برچسب‌ها