تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۲

همشهری آنلاین: دومین شماره از ویژه‌نامه تحلیلی نخستین جشنواره پرچم با تمرکز بر راهکارهای توسعه فضای بصری جامعه و تکیه بر عناصر تصویری پرچم جمهوری اسلامی ایران، از دیدگاه هنرمندان، صاحب‌نظران و جامعه‌شناسان منتشر شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این شماره که با مدیرمسئولی ناصر امین‌زاده و به سردبیری علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده منتشر شده است، جامعه‌شناسان، روانشناسان، اساتید حوزه رسانه، ورزشکاران، مدیران فرهنگی، عکاسان و هنرمندان برجسته از زوایای مختلف به اهمیت پرچم و ضرورت برگزاری این جشنواره و لزوم تداوم آن پرداخته‌اند.

ناصر امین‌زاده، رئیس جشنواره در این ویژه‌نامه در مقاله‌ای مکانت‌بخشی پرچم و تاثیر آن بر تقویت حس مکان را مورد بحث قرار داده است.

همچنین محسن یونسی، دبیر اجرایی جشنواره میزان استقبال هنرمندان از جشنواره را مطرح کرده است.

گفت‌وگوهای تازه و خواندنی با احمد مسجدجامعی، رسول خادم، قباد شیوا، خسرو معتضد، جمال‌الدین اکرمی، محمد علی بنی‌اسدی، محمد راستانی، فرزاد ادیبی، ساعد مشکی، محمدرضا محسنی‌ثانی، ملک‌محمد لاری‌زاده، حسین فرش‌فروش و غلامرضا علیزاده درباره پرچم کشورمان از دیگر مطالب این ویژه‌نامه است.

همچنین یادداشت‌های علی‌اکبر قاضی‌زاده، رسول اولیازاده، سعید الله‌وردی و نوشته‌ای از محمدمهدی رسولی از دیگر مطالب خواندنی نشریه است.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک‌ و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین