همشهری آنلاینک پلیس لندن می‌گوید تعداد حوادث مرتبط با اسلام هراسی در این شهر از ماه گذشته و در پی کشته شدن یک سرباز انگلیسی در منطقه وول ویچ ۸ برابر شده است.

به گزارش شبکه پرس تی وی، سیمون لتچفورد رئیس پلیس لندن در این باره گفت در حال حاضر در مقایسه با قبل که روزانه به طور متوسط یک مورد بدرفتاری با مسلمانان اتفاق می‌افتاد روزانه وقوع ۸ مورد حادثه بر ضد مسلمانان را شاهد هستیم.

این در حالی است که وی هشدار داد تعداد موارد بدرفتاری با مسلمانان ممکن است چند برابر موراد اعلام شده باشد چرا که عده زیادی از قربانیان حوادث مرتبط با اسلام هراسی در این باره به پلیس گزارش نمی‌دهند.

پلیس لندن روز دوشنبه (۲۰ خرداد) اعلام کرد در پی حمله به یک مدرسه اسلامی در چیسل هرست در حومه لندن نیروهای ملبس به یونیفورم‌های پلیس در «مناطق آسیب پذیر» در این شهر گشتزنی می‌کنند.

این حادثه که ممکن بود جان ۱۲۸ تن از دانش آموزان و کارکنان این مدرسه را به خطر بیندازد در پی به آتش کشیده شدن مرکز اسلامی «انجمن رفاه زنگیان سومالی» در شمال لندن که هفته گذشته روی داد صورت گرفت.

از زمان قتل لی بیگبی در وول ویچ تاکنون چند مسجد نیز در انگلیس مورد حمله قرار گرفته است.

لتچفورد درگفتگو با شبکه رادیویی بی بی سی ۴ افزود :«ما در مقابل چند ساختمان که فکر می‌کنیم آسیب پذیر هستند نیروهای پلیس بیشتری مستقر کرده‌ایم.»

وی تاکید کرد :«به طور عمده این حوادث را خسارت جنایی جزئی می‌نامند اما در حوادثی نظیر ۲ مورد آتش سوزی که از آن مطلع شدیم با جنایات جدی مواجه هستیم.»

گروه‌های راستگرا از جمله «لیگ دفاعی انگلیس» (ای دی ال) مظنون به دست داشتن در این حملات هستند به ویژه پس از آن که پلیس انگلیس هفته گذشته عبارت ای دی ال را روی دیوار ساختمان انجمن رفاه زنگیان سومالی مشاهده کرد.

منبع: همشهری آنلاین