همشهری آنلاین: حسن رنگرز، مشاور وزیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران، به عنوان نایب رئیس و عضو شورای کشتی آسیا انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دکتر کیم، رئیس شورای کشتی آسیا روز چهارشنبه (22 خرداد) و در جریان دیدار با حسن رنگرز، نماینده معرفی شده فدراسیون کشتی ایران، از انتخاب وی به عنوان نایب رئیس و عضو شورای کشتی آسیا خبر داد.
این انتخاب در پی رایزنی‌های گسترده انجام شده توسط فدراسیون کشتی با مسئولین فیلا و شورای کشتی آسیا صورت گرفته است.

این انتخاب پس از مشکلات پیش آمده در جریان انتخابات شورای کشتی آسیا در هند و پس از ارسال اعتراض رسمی ایران به فیلا در زمینه انتخابات، رایزنی‌های صورت گرفته در دهلی نو و اعلام فدراسیون جهانی کشتی برای معرفی یک نماینده و سپس مذاکرات خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی با لالوویچ، رئیس فیلا در جریان رقابت‌های روز جهانی کشتی در نیویورک در مورد عدم تحقق این درخواست، پیش از کنگره فوق‌العاده فیلا در مسکو و پس از مکاتبات و رایزنی‌های صورت گرفته در چند هفته اخیر انجام شد.

به این ترتیب کشتی ایران بار دیگر در شورای کشتی آسیا نماینده دارد و دکتر کیم، رئیس شورای کشتی آسیا در نهایت با توجه به اهمیت جایگاه و ظرفیت ویژه کشتی ایران و تایید سران فیلا، پس از چند هفته پیگیری مستمر صورت گرفته، انتخاب رنگرز به عنوان نایب رئیس و عضو شورای کشتی آسیا را در پوکت تایلند اعلام کرد.

 

منبع: همشهری آنلاین