همشهری آنلاین: پیروزی پرشکوه تیم ملی والیبال ایران مقابل قهرمان هشت دوره رقابت‌های جهانی، در میان روزنامه‌های کشور فقط در روزنامه همشهری بازتاب داشت.

علاوه بر همشهری آنلاین که طبق روال همیشگی بلافاصله و بدون لحظه‌ای درنگ پس از پیروزی تیم ملی والیبال مقابل ایتالیا خبر این برد تاریخی را مخابره کرد، همکاران ما نیز در بخش روزنامه همشهری به احترام بازی غرور آفرین ملی‌پوشان والیبال کشور تا نیمه‌های صبح در بخش‌های مختلف تحریریه ورزشی، فنی، چاپخانه و دیگر بخش‌ها بیدار ماندند تا این پیروزی را  در چاپ دوم روزنامه، انعکاسی شایسته‌ دهند.

خبرگزاری ایسنا با توجه به این واقعیت طی یاداشتی با عنوان" کاش غلبه ایران بر تیم سوم دنیا را می‌دیدید" در این خصوص مخابره کرد:

در حالی که تیم ملی والیبال ایران شب گذشته (7 تیر) شگفتی‌ساز شد صبح 8 تیر ماه تیتری درباره‌ پیروزی ایران در برابر تیم سوم دنیا در روزنامه‌ها دیده نمی‌شود.

تیم ملی والیبال ایران شب گذشته 3 بر 1 تیم ایتالیا را شکست داد و تمام جهان را مبهوت قدرت خود کرد؛ اما متأسفانه انعکاس این رویداد مهم فقط در خبرگزاری‌ها آن‌گونه که باید احساس شد و بیشتر روزنامه‌های صبح امروز با توجه به این‌که می‌توانستند جای کمی را برای انعکاس نتیجه‌ این رویداد خالی بگذارند، این کار را نکردند و به اصطلاح، از این خبر مهم جا ماندند. در این میان، فقط روزنامه‌ «همشهری» در صفحه‌ نخست خود با عکس و خبر، به این موضوع پرداخته است.

روزنامه‌ها به‌دلیل پروسه‌ چاپی که در پیش دارند، نمی‌توانند برای انعکاس اخبار آخر شب، فضایی را در صفحات داخلی خالی بگذارند؛ اما معمولا رسم بر این است که برای چنین بازی‌های مهمی، جایی در صفحه‌ی نخست خالی بماند تا پس از مشخص شدن نتیجه‌ بازی، خبر آن منتشر شود؛ اما متأسفانه آن چیزی که از برآیند روزنامه‌های ورزشی صبح امروز مشهود است، کم بودن اهمیت‌ نتیجه‌ بازی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ جهانی است.

منبع: همشهری آنلاین