امیر عباس تقی پور دبیر دومین همایش روابط عمومی الکترونیک با اعلام این مطلب گفت: مراسم افتتاحییه همایش، با حضور و سخنرانی مشاور رییس جمهور و پیام تصویری رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین سخنرانی دکتر حمید شهریاری، دبیر شورای عالی اطلاع رسانی و دکتر علی دیواندری، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران در خصوص اهمیت کارکردهای روابط عمومی و لزوم تجهیز به فناوری های نوین، همراه خواهد بود و پس از آن دکتر مهدی محسنیان راد به ارایه مقاله خود با عنوان روابط عمومی الکترونیک در خدمت روابط عمومی مشکل گشا خواهد پرداخت.
تقی پور، ادامه داد: همچنین، دکتر علی اصغرمحکی با عنوان گذشته چراغ راه آینده است، حجت الاسلام والمسلمین دکترسعید رضا عاملی با عنوان دولت موبایل، دکترفریدون وردی نژاد با عنوان روابط عمومی الکترونیک در عصر دانش، جواد قاسمی رییس انجمن روابط عمومی ایران با عنوان روابط عمومی الکترونیک، موانع و راهکارها به ارایه مقالات خود میپردازند.
دبیر همایش روابط عمومی الکترونیک، به انتخاب ۴ مقاله از جمع ۳۷ مقاله ارسالی در بخش فراخوان همایش، توسط کمیته علمی اشاره کرد و افزود: علی حیدری با مقاله روابط عمومی دیجیتال ملی یا باز مهندسی اجتماعی ملی، علیرضا نعمتی با مقاله معرفی سامانه خودکار وبگاه روابط عمومی الکترونیک، ناصر حسنزاده با مقاله روابط عمومی الکترونیک الزامات و زیر ساختهای فنی، تجارب شرکت مخابرات خراسان رضوی و عبدالرضا علوی قرهباغ با مقاله بنر ها در روابط عمومی الکترونیک به عنوان نویسندگان مقالات برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
وی از برگزاری مراسم تجلیل از دکتر یونس شکرخواه با حضور پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات، دکتر عبدالله جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی دیگر از اساتید و پیشکسوتان روابط عمومی خبرداد و افزود: به همین مناسبت، تمبر یادبود دومین همایش روابط عمومی الکترونیک با تصویر دکتر شکرخواه و کتاب مجموعه مقالات ایشان در حوزه روابط عمومی، منتشر شده است.
تقی پور در ادامه تشریح برنامههای دومین همایش روابط عمومی الکترونیک گفت : تقدیر از برترین تجارب عملی روابط عمومی الکترونیک و معرفی وبلاگ نویسان منتخب روابط عمومی بخش دیگری از این برنامهها خواهد بود.
وی با اشاره به تولید ۱۵کلیپ معرفی تکنولوژیهای کاربردی روابط عمومی الکترونیک توسط دکتر حمید ضیایی پرور و تولید کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش روابط عمومی الکترونیک، ادامه داد: تقدیر از وبلاگنویسان منتخب روابط عمومی و معرفی تجارب عملی در حوزه روابط عمومی الکترونیک نیز در برنامههای همایش پیش بینی شده است.
وی تشکیل دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک و برگزاری همایشهای سالانه روابط عمومی الکترونیک را فرصتی برای آشنایی بیشتر فعالان روابط عمومی برای آشنایی با فرصتها و تهدیدهای پیش روی روابط عمومیها در عصر دیجیتال دانست و با اشاره به نامگذاری یک روز در تقویم رسمی کشور به نام روز روابط عمومی گفت: تعیین روز روابط عمومی، اتفاق مبارکی برای جامعه روابط عمومی است و امیدواریم به فرصتی برای افزایش آگاهی مجموعه مدیران ارشد کشور، وزارتخانهها و سازمانهای دولتی و خصوصی از جایگاه و نقش روابط عمومیها در دستیابی به اهداف توسعهای کشورتبدیل شود.
تقی پور، آگاهی رسانی و تنظیم رفتار و تعامل با مخاطبان درون و برون سازمانی را از جمله وظایف روابط عمومیها دانست و با اشاره به دستاوردهای تکنولوژیک و تغییرات مداوم در ابزارهای اطلاعرسانی گفت: این دستاوردها بر نحوه و چگونگی تنظیم مناسبات سازمان ها با مخاطبانشان تآثیر گذاشته و در چنین شرایطی، شاهد ارتقای انتظارات مخاطبان و مشتریان سازمان ها در کمیت و کیفیت دریافت اطلاعات و نیازمندیهایشان خواهیم بود.