گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: کاهش نسبی نرخ ارز و انتظارات روانی مصرف‌کنندگان برای کاهش قیمت کالاهای مصرفی و محصولات صنعتی موجب کاهش قیمت گوشی تلفن همراه، قطعات رایانه و لپ‌تاپ و تبلت و تشدید رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی شده است.

 رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه نیز از کاهش 5 تا 20درصدی قیمت این محصولات خبرداد و گفت: فضای کسب و کار در این بخش رو به بهبود است و شواهد از بازگشت آرامش به این بازار حکایت دارد.ابراهیم درستی ثبات نرخ ارز و جو روانی مثبت بازار را ازجمله دلایل کاهش قیمت گوشی‌های موبایل عنوان کرد و به مهر گفت: تا پیش از این و به‌دلیل اینکه توزیع‌کنندگان و فروشندگان منتظر افزایش نرخ ارز و دلار بودند جو حاکم بر این بازار، باعث افزایش کاذب قیمت‌های کالاهای دیجیتال همچون موبایل شده بود اما اکنون کاهش قیمت انواع گوشی موبایل را شاهد هستیم و پیش‌بینی می‌شود که جهش قیمت‌ها روزبه‌روز تغییر کرده و با تقویت ارزش ریال، واقعی‌ترشدن قیمت این کالاها را شاهد باشیم.

بررسی قیمت خرده‌فروشی انواع قطعات رایانه، تبلت و لپ‌تاپ نیز حاکی از تندتر شدن آهنگ کاهش قیمت‌ها در بازار این محصولات است. همچنین قیمت انواع تبلت و لپ‌تاپ که پیش از این کاهش حداقل 10درصدی را شاهد بوده، بازهم سیر نزولی به‌خود گرفته است. بررسی قیمت خرده‌فروشی برخی انواع تبلت و لپ‌تاپ در بازار حاکی از کاهش 20 تا حدود 100هزار تومانی قیمت‌ها به‌ویژه در محصولاتی است که به‌دلیل فناوری بالاتر از قیمت بیشتری در بازار برخوردار بوده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین