همشهری آنلاین: بیستمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا از دوازدهم تیر ماه با حضور 580 ورزشکار آسیایی در هند آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، شهر پونای هند که به دانشگاه‌های بین‌المللی خوبش معروف است، این بار میزبان بیستمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا است، رقابت‌هایی که نسبت به سال‌های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که قهرمان هر ماده از این رقابت‌ها به صورت مستقیم جواز حضور در پیکارهای قهرمانی جهان در مسکو را به دست می‌آورد.

برای حضور در این دوره از رقابت‌ها 360 ورزشکار مرد و 220 ورزشکار زن از 43 کشور آسیایی اعلام آمادگی کرده‌اند که در مجموعه ورزشی شادراپادی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

بنابر اعلام ستاد برگزاری مسابقات، چهارده قهرمان دوره گذشته در بخش مردان و زنان نیز در این دوره حضور دارند.

در میان این قهرمانان، هادی سپهرزاد به عنوان قهرمان دهگانه رقابت‌های سال 2011 که در کوبه ژاپن برگزار شد، حضور دارد. از دیگر ستاره‌های مسابقات نیز "موتاز عیسی براشیم"، ورزشکار آفریقایی الاصل قطر است که همین چند روز پیش در رقابت‌های جایزه بزرگ یوگن آمریکا، پس از 29 سال رکورد پرش ارتفاع آسیا را یک سانتی‌متر شکست و به حد نصاب 2 متر و 40 سانتی‌متر رساند.

پونا در غرب هند و در ایالت مهاراشترا که بزرگ‌ترین ایالت هند است، واقع شده که به گفته فرماندار آن، دولت محلی قریب به سه میلیون دلار برای برگزاری رقابت‌های آسیایی دوومیدانی هزینه کرده است.

تیم ایران نیز قرار است با 21 ورزشکار مرد و زن در این رقابت‌ها حاضر شود.

 

منبع: همشهری آنلاین