همشهری آنلاین: مجموعه انیمیشن سه بعدی "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" برگرفته از زندگی و آثار زنده‌یاد مهدی آذریزدی به کارگردانی مجید محمدی از فردا در شبکه پویا پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این مجموعه دارای 26 قسمت 15 دقیقه‌ای است و فیلمنامه آن برگرفته از کتاب‌های آذریزدی است که توسط محمد جلائیان‌برومند نوشته شده است.

با توجه به اینکه حکایت‌ها و داستان‌های کهن کشور ما ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانی داشته و همچنین کتاب‌های "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" دارای محتوای فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان است، از این رو 26 عنوان از فهرست‌های این مجموعه به صورت انیمیشن سه بعدی رایانه‌ای برای استفاده کودکان و نوجوانان تهیه و تولید شده است.

علیرضا رضاییان‌زاده مدیر تولید این پروژه در توضیحاتی به خبرنگار مهر گفت:‌ در تولید این مجموعه از حضور کاراکتری شبیه به زنده‌یاد مهدی آذریزدی استفاده شده تا علاوه بر زنده نگاه داشتن نام این استاد گرانقدر و تجلیل از شخصیت وی، برای پیشبرد قصه‌ها نیز به عنوان راوی استفاده شود.

وی افزود: به این صورت که این مجموعه از دو فضای رئال و فانتزی تشکیل شده و در فضای رئال کاراکتر آذر یزدی قصه را شروع می‌کند و مواقع حساس وارد فضای فانتزی قصه‌ها شده و آن را پیش می‌برد.

رضاییان‌زاده همچنین اشاره کرد: مجید محمدی کارگردان و سوپر وایزر بخش سه بعدی و مجتبی شایسته مقدم طراح، حمیدرضا حسنلو سرپرست مدلسازان و همچنین ابراهیم کریمی به عنوان سرپرست تیم انیماتورها در تولید و آماده سازی این مجموعه که بیش از دو سال به طول انجامید ما را همراهی کرده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین