همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: نیمه دوم امسال رزمایش باشکوه مدافعان آسمان ولایت 5 با رونمایی از پهپاد حاضم 3 برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء که در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: نیمه دوم امسال رزمایش مدافعان آسمان ولایت 5 برگزار خواهد شد. این رزمایش از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 که در شرق کشور برگزار شد وسیع‌تر و حجیم‌تر خواهد بود و در منطقه‌ای برگزار می‌شود که تاکنون رزمایشی در آن برگزار نشده است.

وی ادامه داد: در این رزمایش پهپاد حاضم 3 رونمایی خواهد شد. برتری توان شناسایی و درگیری هوایی از ویژگی‌های این پهپاد هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در خصوص اظهار نظر معاون وزارت امور خارجه در خصوص سامانه اس 300 نیز تصریح کرد: معاون وزارت امور خارجه در این رابطه بیان غیراصولی را ایراد کرده است؛ چرا که ایشان در رده نیستند که بخواهند در رابطه با این مسائل صحبتی داشته باشند. ما این قضیه را تکذیب می‌کنیم. اگر نیاز باشد سامانه دفاعی داشته باشیم، سعی و تلاش ما در تولید سامانه دفاعی است. اگر هم نیاز است از کشورهای دوست و برادر همکاری تکنولوژی داشته باشیم، نیروهای مسلح با تدبیر فرمانده معظم کل قوا تصمیم‌گیری خواهند کرد.

اسماعیلی درباره تحریم‌های علیه ایران نیز گفت: متاسفانه دشمن در همه عرصه‌ها مانند فرهنگی، سیاسی به خصوص در عرصه نظامی ما را تحریم کرده‌اند. باید بگویم در رابطه با تحریم‌ها در عرصه نظامی دیدگاه جمهوری اسلامی ایران؛ دیدگاه دفاعی است و هیچ کشوری با دفاع قصد حمله به کشور دیگری را ندارد. وقتی هواپیمای‌های ما تحریم‌ می‌شوند در حقیقت جان انسان‌ها به خطر می‌افتد. این تحریم‌ها، تحریم‌های واقعی، منطقی و حقیقی نیستند و غیراصولی به شمار می‌آیند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پایان سخنانش تاکید کرد: ما در عرصه نظامی با همه کشورها پیام صلح دوستی می‌دهیم و دست آنها را به نشانه برادری می‌فشاریم، اما اگر آنها قصد تعرض و حمله به کشورمان داشته باشند، جوابی دندان‌شکن به آنها خواهیم داد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها