همشهری آنلاین: ولاسکو، مربی تیم ملی والیبال ایران، به جای رجز خواندن به دلیل موفقیت‌های تیم‌اش معتقد است که تا رسیدن به آید‌ه‌آل‌های مورد نظر تیم ملی راه درازی در پیش دارد و در باره بازی با آلمان نیز گفت که این تیم فیزیکی بازی می‌کند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مقابل هر حرکت رو به جلوی تیم‌اش ضمن حمایت از تیم و اینکه به بازیکنانش افتخار می‌کند، افق دید را فراتر برده و هر بار تاکید می‌کند که این بازی‌ها  برای کسب تجربه است تا بازیکنان‌اش مغرور نشوند و نیز به یاد می‌آورد که تیم‌اش هنوز تا ایده‌آل‌ها فاصله دارد تا انگیزه بازیکنان و خانواده والیبال برای بهتر شدن تعدیل نشود.

وی بعد از پیروزی دوم مقابل کوبا به ایسنا گفت: این برد را به مردم ایران تبریک می‌گویم. بازی خوبی را انجام دادیم. تجربه‌ مناسبی بود. فکر می‌کنم که بازیکنانم هم تجربه‌ مناسبی کسب کردند. برای من اصل همین است.

وی افزود: هنوز راه زیادی داریم تا به سطح ایده‌آل برسیم. طبق برنامه‌ریزی لیگ جهانی ما در گروه اول و دوم مسابقات امسال شرکت کردیم و از حضور در مسابقات سال آینده هم مطمئن هستیم. والیبال در ایران ورزش پویایی است. ایرانی‌ها لیگ خیلی خوبی در اختیار دارند و به نظرم پتانسیل حضور در بالاترین سطح والیبال جهان در ایران وجود دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره‌ی عملکرد فنی دو تیم نیز گفت: به هر حال این تنها یک مسابقه بود. هدف اصلی من کسب تجربه بیشتر برای بازیکنانم بود و خوشحالم که این بازی را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. فکر می‌کنم بازیکنانم درس‌های زیادی آموختند و همین برای من مهم است.

ولاسکو درباره‌ بازی تیم ملی ایران مقابل آلمان نیز گفت: باید در ادامه‌ راه با آلمان‌ها روبه‌رو شویم که تیم بسیار فیزیکی هستند. امیدوارم بازی خوبی مقابل آنها در تهران داشته باشیم و مرحله مقدماتی لیگ را هم خوب تمام کنیم. لیگ جهانی یعنی همین. سفرهای طولانی و بازی با تیم‌های مختلف در گوشه و کنار جهان. من به بازیکنانم گفتم که این شرایط دشوار است اما باید خود را با این موضوع هماهنگ کنیم؛ زیرا خواسته‌ایم که در سطح اول والیبال جهان و لیگ جهانی شرکت داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین