همشهری آنلاین: بیست ویکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در شرایطی از 24 تیر ماه در شهر پائوبلا مکزیک آغاز می‌شود که طبق اعلام کمیته برگزارکننده بازی‌ها 971 تکواندوکار از سراسر جهان برای کسب نشان‌های این پیکارها به دیدار هم خواهند شتافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در بخش مردان 529 ورزشکار حضور دارند که بر اساس آمار ارائه شده، وزن چهارم با 85 نفر شلوغ‌ترین وزن مسابقات به حساب می‌آید. وزن پنجم با 74، وزن دوم با 73 و وزن سوم با 72 متقاضی، بیشتر از سایر اوزان شرکت‌کننده دارند.

وزن ششم با 62، وزن اول با 59 و وزن هفتم با 54 ورزشکار در ردیف بعدی قرار دارند، ضمن این که وزن هشتم با 50 شرکت‌کننده کم متقاضی‌ترین وزن بخش مردان در جام بیست و یکم جهان است.

بر اساس این گزارش، در بخش بانوان که 342 نفر نام نویسی کرده‌اند، وزن چهارم با 57 تکواندوکار بیشترین شرکت‌کننده را دارد و وزن سوم با 53 متقاضی در ردیف دوم شلوغ‌ترین وزن‌ها است.

وزن دوم با 49، اوزان اول و پنجم با 42، اوزان ششم و هفتم با 34 و وزن هشتم با 31 نفر در ردیف بعدی هستند.

طبق برنامه، مسابقات تکواندو جهان در سال 2013 از روز 24 تیرماه با برگزاری مبارزات اوزان 46- کیلوگرم بانوان و 58- کیلوگرم مردان آغاز می‌شود که فریده رشیدی و هادی مستعان نمایندگان کشورمان خواهند بود.

رقابتهای اوزان 49- کیلوگرم بانوان و 74- کیلوگرم مردان نیز 25 تیرماه انجام خواهد شد.

تکواندوی ایران در دومین روز بازی‌های جهانی در بخش بانوان نماینده ندارد، اما در بخش مردان مسعود حجی‌زواره، کاپیتان تیم ملی به دیدار حریفان خود می‌رود.

تکواندوکاران دو وزن 67- کیلوگرم بانوان و 68- کیلوگرم مردان 26 تیرماه به مصاف رقبای خود می‌روند. شکرانه ایزدی در بخش بانوان و بهنام اسبقی در بخش مردان نمایندگان ایران در این روز هستند.

در چهارمین روز یعنی 27 تیرماه تکواندوکاران اوزان 53- و 73+ کیلوگرم بانوان و 54- کیلوگرم مردان رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند. در این روز پریسا قربانی و سید احسان نقیب‌زاده برای مبارزه به روی شیاپچانگ می روند.

جمعه 28 تیرماه مبارزات وزن 73- کیلوگرم بانوان و اوزان 87- و 87+ کیلوگرم مردان انجام می‌شود. مهدی خدابخشی و سجاد مردانی دو تکواندوکار کشورمان در این روز هستند.

شنبه 29 تیرماه تکواندوکاران اوزان 57- کیلوگرم بانوان و 63- کیلوگرم مردان به مصاف هم خواهند رفت. سوسن حاجی‌پور به عنوان کاپیتان تیم ملی بانوان و محمد خمسه در این روز به میدان می‌روند.

و بالاخره در آخرین روز مسابقات یعنی 30 تیر ماه مبارزات دو وزن 62- کیلوگرم بانوان و 80- کیلوگرم مردان برگزار می‌شود که امید عمیدی در این روز به مصاف حریفان خود می‌رود.

 

منبع: همشهری آنلاین