همشهری آنلاین: مجید عسگری نخستین نماینده کشورمان در رشته وزنه‌برداری به عنوان هشتمی دسته ۶۲ کیلوگرم بازی‌های دانشجویان جهان در کازان روسیه دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ایران، در سومین روز از بازی‌های دانشجویان جهان در کازان روسیه، مجید عسگری، وزنه‌بردار دسته ۶۲ کیلوگرم ایران با ثبت رکورد ۲۶۶ کیلوگرم در مجموع دو حرکت در جایگاه هشتم قرار گرفت.

نماینده ایران در حرکت یک ضرب با ثبت ۱۲۱ کیلوگرم در رتبه پنجم قرار گرفت و در حرکت دو ضرب نیز با ثبت رکورد ۱۴۵ کیلوگرم در حالی به کار خود پایان داد که رکورد شخصی خود را به میزان یک کیلوگرم بهبود بخشید.

در این رقابت نماینده قزاقستان با ثبت ۱۳۵ کیلوگرم در حرکت یک ‌ضرب و ۱۷۱ کیلوگرم در حرکت دو ضرب و مجموع ۳۰۶ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد. او در حرکت دو ضرب رکورد این بازی‌ها را شکست.

همچنین نماینده کره‌شمالی با ثبت ۱۴۰ کیلوگرم در یک ‌ضرب، ۱۶۶ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۰۶ کیلوگرم در مجموع به مدال نقره رسید. نماینده ژاپن با ثبت ۱۳۱ کیلوگرم در یک ‌ضرب، ۱۶۳ در دو ضرب و در مجموع با ۲۹۴ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در این رقابت نمایندگان مصر، مولداوی، کره‌جنوبی، تایلند، ایران، ژاپن، مغولستان، ترکمنستان، سریلانکا به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

روز سه‌شنبه (18 تیر) و در چهارمین روز از رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان و در سومین روز از مسابقات رشته وزنه‌برداری، جابر بهروزی در دسته ۶۹ کیلوگرم با حریفان خود به رقابت خواهد کرد.

بیست و هفتمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۱۵ تا ۲۶ تیر در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود که کاروان ایران در سه رشته کشتی (فرنگی و آزاد)، وزنه‌برداری و دو و میدانی در این مسابقات شرکت کرده است.

 

منبع: همشهری آنلاین