گروه شهری: تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی پایتخت یکی از محورهای فعالیت شورای اسلامی شهر تهران است که در دوره جدید نیز باید با جدیت و اهتمام بیشتری صورت گیرد.

ابوالفضل قناعتی منتخب مردم تهران در شورای شهر در گفت‌وگو با همشهری با تبیین این نکته که اولویت نخست ما در شورای شهر لزوم توجه به مسائل فرهنگی پایتخت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما یکی از کشورهای بزرگ با تمدن غنی و سابقه قوی در این زمینه هستیم، باید در موضوعات فرهنگی و اجتماعی پیشرو و پیشتاز باشیم.

این منتخب شورای چهارم گفت: شهر تهران به‌عنوان‌ام القرای جهان اسلام در برخی موارد در حد مورد انتظار ظاهر نمی‌شود. البته زحمات بسیاری در عرصه فرهنگ تهران به ثمر نشسته است اما این مجال شایسته تمرکز بیشتر در مسائل فرهنگی است. در بحث کمی توجه خوبی به سراهای محله صورت گرفته است اما باید در بخش کیفی نیز فعالیت‌های بهتری برای ارتقای فکری شهروندان در موضوعات اعتقادی صورت گیرد. وی با اشاره به لزوم همه گیر شدن فرهنگ ایثار تصریح کرد:

در سال‌های دفاع‌مقدس رزمنده‌ها جرعه حیات بخش قمقمه‌ها را به همدیگر می‌بخشیدند اما این فرهنگ امروز در تهران نایاب شده است و باید مراکز و دست‌اندرکاران فرهنگی برای اشاعه آن به جامعه فعالیت بیشتری انجام دهند. قناعتی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: اولویت دیگر شورای شهر توجه به زیرساخت‌هاست که توجه گسترده‌ای به بخش‌های شمالی و مرفه نشین شهر در گذشته صورت گرفته است اما در بخش جنوبی شهر نیز باید این احساس نیاز از طرف مردم صورت گیرد و مسئولان هم همراهی کنند تا معضل زیرساخت‌های بافت فرسوده حل شود.

منبع: همشهری آنلاین