همشهری‌آنلاین: فرستاده ویژه عدلی منصور برای گفت‌و‌گو درخصوص تعلیق عضویت مصر در اتحادیه آفریقا به اتیوپی رفت.

مونا عمر، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری موقت مصر در این دیدار موضع دولت موقت مصر را درمورد تصمیم شورای صلح و امنیت این اتحادیه درخصوص تعلیق عضویت مصر در این اتحادیه تا زمان عادی شدن اوضاع در مصر به اطلاع رئیس اتحادیه آفریقا رساند.

فرستاده رئیس جمهور موقت مصر در این دیدار همچنین خواستار روشن‌شدن دستور کار و اختیارات هیات عالی رتبه کمیسیون آفریقا در مورد مصر شد.

نخستین جلسه این هیات عالی رتبه کمیسیون آفریقا درمورد مصر که در پاسخ به اوضاع این کشور تشکیل شد در شانزدهم ماه جاری میلادی در آدیس ابابا برگزار شد.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،انکوسازانا دلامینی زوما ،رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا و مونا عمر،فرستاده ویژه رئیس جمهور موقت مصر پس از دیدارشان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفتند مذاکرات سازنده ای داشتند و به توافقاتی نیز دست یافتند.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا گفت هیات عالی رتبه این کمیسیون برای دیدار با گروه‌های مختلف در مصر به این کشور سفر خواهد کرد و گزارش خود را به شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا ارائه خواهد کرد.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری موقت مصر نیز گفت:« ما برای توضیح این مطلب به اینجا آمدیم که انقلابی که در مصر اتفاق افتاد یک قیام مردمی بود نه تغییری بر خلاف قانون اساسی و ما انتظار داریم برادران و خواهرانمان در آفریقا واقعا از ما حمایت کنند.»

به گزارش خبرگزاری شین هوا از آدیس آبابا، فرستاده ویژه رئیس جمهوری موقت مصر افزود:« ما مذاکرات بسیار مثبتی داشتیم و امیداواریم طی چند هفته به اینجا بازگردیم و از سرگیری شرکت مصر در فعالیت های اتحادیه آفریقا را اعلام کنیم.»

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها