همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه چهارشنبه 2 مرداد ماه گرمترین روز پایتخت در سال 1392 است، گفت: دمای تهران به 41 درجه می‌رسد.

مهر نوشت: عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی در دوم تا چهارم مرداد ماه، در غالب مناطق کشور هوای گرم تابستانی حاکم است.

به گفته وی، تنها در برخی مناطق سواحل خزر طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و طی روز های پنج‌شنبه و جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی دمای هوا کاهش می‌یابد.

امیدوار اظهار داشت: در همین مدت در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در دوم تا چهارم مرداد ماه وزش باد و گرد و خاک در برخی از مناطق شرق کشور به ویژه منطقه زابل به تناوب ادامه خواهد داشت و سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی می‌شود.

وی افزود: این شرایط با غلظت کمتر در برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، ایلام، خوزستان، قم، مرکزی، جنوب سمنان، شمال اصفهان و جنوب کرمانشاه نیز به تناوب رخ خواهد داد.

امیدوار یادآورشد: طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 2 مرداد ماه صاف و در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد است. بیشینه و کمینه دما با یک درجه افزایش نسبت امروز به ترتیب برابر 41 و 26 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین