همشهری آنلاین: در حمله روز دوشنبه 23 مرداد ببرهای تامیل به یک کاروان سفارت پاکستان در کلمبو پایتخت سریلانکا دستکم 7 نفر کشته و 17 نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کلمبو،ارتش سریلانکا اعلام کرده این حمله ساعاتی پس از آن انجام شد که شورشیان تامیل به بمبگذاری علیه غیر نظامیان در پایتخت خبر داده بود.

این انفجار که درمحلی با فاصله کم از اقامتگاه رییس جمهور سریلانکا رخ داده پس از آن به وقوع پیوست که بیرهای تامیل اعلام کرده بودند نیروی هوایی سریلانکا با بمباران یک  مدرسه شبانه روزی در شمال غربی این کشور 43 دانش آموز دختر15تا 18 ساله را کشته و 60 نفر دیگر را مجروح کرده اند.

سخنگوی ارتش سریلانکا اعلام کرده هدف حمله روز دوشنبه خودرو سفیر پاکستان بوده اما آنها این خودرو را نتوانسته اند منفجر کنند و یک خودرو که از عقب آن حرکت می کرده موردحمله واقع شده است.

در این حمله که از طریق انفجار مین کار گذاشته شده دریک تاکسی سه چرخه انجام شده چهار مامور نظامی و سه فرد غیر نظامی کشته شده اند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارتخارجه پاکستان در اسلام آباد نیز اعلام کرده اگرچه خودرو سفیر اندکی صدمه دیده ولی به خودش آسیبی نرسیده است.

این انفجار همچنین شیشه های دفتر خبرگزاری رویترز در کلمبو را نیز شکسته است.

رویترز به نقل از تحلیلگران نظامی علت حمله ببر های تامیل به کاروان سفارت پاکستان را ارسال تجهیزات نظامی توسط پاکستان به سریلانکا ذکر کرده است.