حجت الله بهروز با بیان این مطلب افزود: تقاطعها مهمترین گلوگاههای ترافیکی در سطح معابر شهری هستند و حل معضلات و گرههای ترافیکی آنها با رویکردی مسنجم و یکپارچه گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر است.
وی تصریح کرد: طی سالهای اخیر برای نظارت بهتر و دقیقتر بر وضعیت و تردد تقاطعها، سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز در شهر اجرایی شده که تا پایان مهرماه تعداد تقاطعهای مجهز به این سیستم افزایش خواهد یافت و در تلاشیم که در نیمه نخست امسال ۲۰ دوربین جدید ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز را در تهران راه اندازی کنیم.
بهروزافزود: تاکنون تعدادی از تقاطع شهر به سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز مجهز شدهاند که در تلاشیم این سیستم را در سایر تقاطعهای مهم و پرتردد شهر به کارگیری کنیم تا شاهد کاهش تخلفات در تقاطعها باشیم.
وی خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از رانندگان مرتکب تخلف عبور از چراغ قرمز میشود و هنگام زرد بودن چراغ راهنمایی به جای توقف پشت خط عابر پیاده بر سرعت خود میافزایند تا پشت چراغ قرمز نمانند و درست زمانی که چراغ قرمز است عرض تقاطع را طی میکنند.
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران ادامه داد: بیتوجهی برخی از رانندگان و عبور از چراغ قرمز منجر به بروز تصادف و حوادث ناخوشایندی میشود که با اجرای طرح ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز از میزان این تخلفات کاسته خواهد شد و امید است که همه رانندگان خود را موظف بدانند که به محض زرد شدن چراغ راهنمایی پشت خط عابر پیاده توقف کنند تا عابران بتوانند بدون خطر و به راحتی از تقاطع عبور کنند.
بهروز با تاکید بر اینکه این طرح میتواند نظم، اجرای قانون و ایمنی را به تقاطعهای شهر بازگرداند گفت: در مقابل از عابرین پیاده نیز انتظار میرود هنگامی که چراغ برای تردد خودروها سبز است، منتظر بمانند و از عرض خیابان عبور نکنند تا خودروها در زمانی معینی که برایشان در نظر گرفته شده بتوانند از تقاطع عبور کنند.