همشهری آنلاین: بیژن ذوالفقارنسب که خود یکی از گزینه های نهایی برای معرفی به مجلس شورای اسلامی بود از وزیر پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس به عنوان گزینه‌ای اصلح یاد و ابراز امیدواری کرد که وی پس از انتخاب در سمت وزیر ورزش بتواند دیپلماسی ورزش کشورمان را ارتقا بخشد.

بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به معرفی مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش از هر چیز انتخاب آقای سلطانی‌فر از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم که ایشان گزینه اصلح هستند و امیدوارم در این سمت به موفقیت دست پیدا کنند. من برنامه ایشان را ندیده‌ام اما قطعا کیفیت برنامه‌ها بوده که باعث شده به عنوان وزیر به مجلس محترم پیشنهاد شوند.

مربی پیشکسوت فوتبال کشور و استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چه مسائلی در ورزش کشور باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: یک سری کاستی‎ها و مشکلات در ورزش وجود دارد که باید برطرف شوند. به عنوان مثال ترمیم بودجه فدراسیون‌ها و رفع مشکلات اقتصادی باید در اولویت قرار بگیرد. همچنین ایشان باید در پی یک دیپلماسی قوی ورزش بین المللی باشند و در جهت رفع تحریم‌های بین‌المللی ورزش تلاش کنند. برنامه‌ریزی برای مسابقات مهم بین‌المللی از دیگر کارهای ایشان می‌تواند باشد. ترمیم برنامه‌ریزی درازمدت برای تغییر ساختار و نظام ورزش کشور و از همه مهم‌تر رویکرد علمی به ورزش با توسل به نیروهای کارآمدی که وابستگی سیاسی نداشته باشند.

پرسپولیس و استقلال به عنوان دو باشگاه پرطرفدار که زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می‌کنند همواره دغدغه مسئولان بلندپایه ورزش ایران بوده است. به میان آمدن بحث خصوصی سازی این باشگاه‌ها یکی از مواردی است که همواره مطرح شده و حول آن بحث و تبادل نظر شده است.

بیژن ذوالفقارنسب به عنوان کسی که در هر دو باشگاه فعالیت کرده در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این دو باشگاه هر دو در عرصه قهرمانی ورزش کشور حضور دارند و از همه اقشار و طیف‌ها هوادار این دو تیم هستند. در واقع این دو باشگاه اثرات اجتماعی فراوانی دارند و می‌توانند برای تیم ملی تاثیرگذار باشند. نکته مهم این است که هر دو باشگاه تحت پوشش وزارت ورزش هستند. باید نگاه مدیریتی ویژه‌ای به این دو باشگاه داشت. این دو، توانمندی‌های بسیار بالایی در خصوص خودکفایی دارند. شاید فوتبال ما توجیه اقتصادی برای خصوصی شدن نداشته باشد اما به من به ضرس قاطع می‌گویم که این باشگاه‌ها در یک فرآیند مدیریتی صحیح به یک بی نیازی اقتصادی خواهند رسید.

ذوالفقارنسب یکی از گزینه‌های وزارت ورزش بود. وی در پاسخ به این سوال که اکنون که برای این سمت انتخاب نشده چه برنامه‌ای در دستور کار دارد، اظهار داشت: بار دیگر انتخاب آقای سلطانی فر را تبریک می‌گویم و برای وی آرزوی موفقیت دارم. چنانچه من برای این سمت انتخاب می‌شدم به عنوان یک سرباز انجام وظیفه می‌کردم اما در حال حاضر و با کمال میل به وظیفه خود که معلمی است می‌پردازم و امیدوارم روزهای خوبی برای ورزش کشور رقم بخورد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها