همشهری آنلاین: رئیس نخستین جشنواره پرچم، خواستار به ثبت رسیدن یک روز از ایام سال به نام پرچم در تقویم رسمی کشور شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امین زاده با عنایت به اهمیت و جایگاه پرچم مقدس کشورمان به عنوان نماد هویت ایران اسلامی، حاکمیت ملی، اقتدار و تمامیت ارضی کشور، سربلندی جایگاه رفیع شهیدانی که با خون خود از این پرچم نماد مقاومت ساختند، با ارسال نامه‌ای به امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیشنهادکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از روزهای ایام‌ا... دهه فجر، یا روز تصویب و رونمایی پرچم جمهوری اسلامی ایران، یا روز اعلام نتیجه‌ رفراندوم قانون اساسی کشور را به نام پرچم ملی کشور ثبت کند.

در بخشی از این نامه آمده است: «نظر به اهمیت پرچم رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به تاثیر بلاشک آن در تحکیم وحدت و همدلی و وفاق ملی، بسیار شایسته است که روزی از ایام سال، به نام مهم‌ترین نماد افتخار و عظمت میهن عزیزمان در تقویم رسمی به ثبت رسیده و در حافظه ‌تاریخ ضبط شود و محفوظ بماند».

در بخش دیگری از نامه رئیس جشنواره پرچم بیان شده است: «این روز، روز اتحاد، همبستگی، همدلی و وفاق ملی میان همه‌ افراد ملت، صرف نظر از نژاد و قومیت و مذهب و عقیده خواهد بود.

روز هم‌پیمان شدن در راه پاسداری و صیانت از کیان ملت و عظمت، سربلندی و آبادانی کشور اسلامی و تلاش برای رسیدن به نقطه آرمانی رفاه و امنیت فرد فرد هم‌وطنانی که در هر نقطه از دنیا تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و ایرانی بودن وجه مشخصه‌ هویت آنها است».

در ادامه این نامه آمده است: «این اقدام در حقیقت به فعل رساندن ظرفیتی عظیم است که سال‌ها است مغفول مانده و این غفلت، زمینه‌ بهره‌برداری معاندین و فرصت‌طلبان را فراهم ساخته است.

لذا شایسته است که به این مهم توجه شده و به آن عنایت ویژه مبذول شود».

ناصر امین‌زاده، رئیس نخستین جشنواره پرچم پیش از این نیز با ارسال نامه‌ای از دکتر قالیباف، شهردار تهران خواست تا یکی از خیابان‌ها، میادین و المان‌های اصلی شهر تهران به نام پرچم کشور ثبت شود.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه ۵ و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین