همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل همه طرف‌های مناقشه در مصر را به پیدا کردن راه حل مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات و جلوگیری از کشته شدن شمار بیشتر مصری‌ها دعوت کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد از همه احزاب مصری خواست به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر شهروندان این کشور، از خشونت اجتناب کنند.

سخنگوی بان کی مون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل نگران تحولات مصر است و از رهبران و همه طرف‌های مناقشه در این کشور می‌خواهد هر کاری می‌توانند انجام دهند تا از کشته شدن بیشتر مردم مصر جلوگیری شود.

در این بیانیه آمده است: در صورتی که رهبران همه احزاب مصری از خشونت اجتناب کنند، مردم مصر که نماینده یکی از تمدن‌های تاریخی و بزرگ در جهان هستند، راهی موفق و رو به جلو پیدا می‌کنند.

بان کی مون همچنین بر ادامه حمایت سازمان ملل از مصر به منظور برون رفت از بحران کنونی تاکید کرد.

این در حالی است که حامیان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور همچنان خواستار بازگشت وی به قدرت هستند اما دولت موقت مخالفت می‌کند.

حدود 300 نفر از زمان برکناری مرسی در خشونت‌ها در مصر کشته شده‌اند.

این بیانیه افزود: در حالی که تعطیلات عید فطر مسلمانان به پایان می‌رسد، دبیر کل سازمان ملل از ادامه بن‌بست سیاسی در مصر، عمیقا نگران است.

سخنگوی بان کی مون گفت که دبیرکل سازمان ملل متعهد به حمایت از راهبردهای مسالمت‌آمیز تحت رهبری مصری‌ها به منظور محقق شدن اهداف مردم مصر است.

این بیانیه تاکید کرد: با توجه به تنش‌های کنونی و احتمال وقوع خشونت، بان کی مون همچنان معتقد است که همه طرف‌ها در مصر اعم از مسئولین و معترضان باید فورا در اقدامات و لحن فعلی خود تجدید نظر کنند.

دبیرکل سازمان ملل از مصری‌ها خواست با اجتناب از اقدامات و اظهارات تحریک‌آمیز تلاش کنند به‌طور خلاقانه به رویکردهای جدید در قبال یک فرایند سیاسی جامع که ریشه در آشتی ملی داشته باشد، روی آورند.

منبع: همشهری آنلاین