تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۳

گروه ادب و هنر: دومین جشنواره تئاترشهر با محور قرار دادن فعالیت‌های هنرمندان جوان، عصر دیروز یکشنبه ۲۰مردادماه کار خود را رسما شروع کرد.

 اگر در این دوره حضور جوانان و حمایت از جوانان شعار مسئولان برگزاری است اما ترکیب هیأت انتخاب و هیأت داوری بیشتر از چهره‌های حرفه‌ای و آشنای تئاتری تشکیل شده است.

در این دوره 651گروه نمایشی در مرحله فراخوان متقاضی شرکت در جشنواره بودند که پس از ارزیابی شورای بازخوانی 148اثر در بخش‌های مختلف به بازبینی راه پیدا کرد. در بخش صحنه‌ای 379اثر توسط محمد چرمشیر، اعظم بروجردی و افشین خورشیدی‌باختر بازخوانی و توسط حسن عاطفی، زهرا صبری، آرش دادگر، شکر خدا گودرزی و مهدی خاتمی بازبینی شد. قرار است18نمایشی که به این بخش راه پیدا کرده‌اند توسط بهروز غریب‌پور، حسین مسافر‌آستانه و داریوش مؤدبیان داوری شود.

در بخش کودک و نوجوان 71 اثر به دبیرخانه ارسال شد که توسط کریم اکبری مبارکه، مریم کاظمی و مجتبی‌مهدی بازخوانی شد و در نهایت 16نمایش به این دوره از جشنواره راه یافت. کریم اکبری‌مبارکه، محمدحسین سعادتی، افشین زارعی، مریم کاظمی و مجبتی‌مهدی بازبین‌های این بخش بودند و قرار است آثار شرکت‌کننده توسط رضا بابک، ناصر آویژه و مجید قناد مورد داوری قرار گیرند. اما بخش تئاتر خیابانی با 115اثر در مرحله اول جزء بخش‌های پر آثار جشنواره محسوب شده، بخشی که توسط مجید گیاه‌چی، نوشین تبریزی و شاهد پیوند بازخوانی شد. حسن عاطفی، زهرا صبری، آرش دادگر، شکرخدا گودرزی و مهدی خاتمی بازبین‌های بخش خیابانی بودند. در این بخش 16نمایش به بخش مسابقه راه پیدا کرد.

داوری بخش تئاتر خیابانی برعهده مریم معترف، مجید امرایی و مسلم قاسمی است. بخش تئاتر امروز شهر که برای نخستین‌بار در دومین جشنواره تئاتر شهر برگزار می‌شود و بخش جدید که ویژه نمایش‌های شورایی، محیطی، آپارتمانی و... است و همچنین 25اثر، متقاضی شرکت در جشنواره بودند که دکتر بهرام جلالی‌پور، دکتر مهدی نصیری و افشین زارعی بازخوانی این بخش را برعهده داشتند. در نهایت توسط حسن عاطفی، زهرا صبری، آرش دادگر، شکر خدا گودرزی، مهدی خاتمی کارها بازبینی شد و 5کار به بخش مسابقه راه یافت. این آثار توسط بهزاد صدیقی، افشین خورشیدباختری و کاوه مهدی داوری خواهد شد. نمایش‌های این بخش جدید در برج میلاد، نگارخانه لاله، فرهنگسرای ارسباران و فرهنگسرای امید به اجرا درمی‌آیند.نصرالله قادری، حمیدرضا نعیمی و ناصح کامکاری 91اثر بخش نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی را بازخوانی کردند. در این بخش 10اثر شرکت خواهد داشت.دومین جشنواره تئاتر شهر توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اجرای 65اثر و146 اجرای نمایش تا 26مردادماه برگزار می‌شود.