همشهری آنلاین: مهلت ثبت نام متقاضیان شرکت در دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی سه شنبه ۲۹ مرداد تمام می‌شود.

دکتر حسین توکلی ،مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با مهر افزود: مهلت ثبت نام در دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی از 22 تا 29 مردادماه تعیین شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت نام متقاضیان این دوره، تاکنون 19 هزار و 483 نفر برای پذیرش در این دوره، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام کرده اند.

در دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهرماه سال 1392 به دو شیوه متمرکز و نیمه متمرکز دانشجو پذیرفته می‌شود.

گزینش دانشجو در هریک از کدرشته‌محل‌های تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه کاردانی، مرتبط بودن رشته تحصیلی کاردانی با رشته انتخابی و سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان، بومی بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی- کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.

الف) روش متمرکز: در کدرشته‌محل‌هایی که پذیرش در آن‌ها به روش متمرکز صورت می‌پذیرد با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویت‌های انتخابی آن‌ها و ظرفیت‌های اختصاص داده شده به هر سهمیه، فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی استخراج و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org اعلام می‌‌شود.

ب) روش نیمه‌متمرکز: در کدرشته‌محل‌هایی که نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه یا آزمون عملی دارند، گزینش نهایی داوطلبان به صورت نیمه‌متمرکز براساس امتیاز کل و از بین معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت پس از انجام مصاحبه یا آزمون عملی و با توجه به صلاحیت‌های عمومی آنان انجام می‌شود.