دومین جشنواره ملی تسنیم آیات قرآنی روز پنجشنبه در حالی در سالن سینما اصغرزاده مشهد به‌کار خود پایان داد که از میان بیش از یک هزار اثر، ۸۷ فیلم کوتاه، ۱۲ فیلمنامه و ۳۷ عکس و مجموعه عکس به بخش مسابقه این جشنواره راه یافت.

 به گزارش فارس در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما و عکس در کنار مسئولان استانی، رئیس سازمان سینمایی کشور و 3 معاون وی و همچنین مدیران کل سازمان سینمایی و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد بخش ویژه تقدیر از حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی نیز قرار داشت که با اهدای لوح به وی و استقبال اهالی هنر مواجه شد. حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در این مراسم گفت: هنر 2 معنا دارد، هنر یعنی زود یاد بگیریم اما دیر فراموش کنیم.وی در معرفی هنر با بیان اینکه هنری خوب است که خدایی باشد وگرنه سرگرم کردن هنر نیست و باید ببینیم خروجی هنر چیست ادامه داد: هنرمندی که کارهای تکراری را طولانی می‌کند تا پول بیشتری بگیرد هنرمند نیست.

به گفته وی اگر ادعا کنند مدیریت جهان به‌دست کسی است که مدیریت سینما در دست اوست حرف گزافی نگفته‌اند. جواد شمقدری معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در این مراسم گفت: تقدیر حوزه فرهنگی و هنر کشور در حال رقم خوردن است و علی القاعده آخرین روزهای کاری من در این جایگاه است. خدا را شاکرم که آخرین روزهای کاری‌ام هم در جشنواره قرآنی فیلم کوتاه است و به‌نظر این حداقل برای شخص من یک نشانه است که راهی که رفتیم و گامی که برداشتیم برخلاف بعضی از تهمت‌ها‌ست که در این 4ساله زده شده و وجود قرآن و بارگاه امام رضا(ع) در آخرین روزها در واقع نشان این است که ایشان حامی ماست. در ادامه برنامه با قرائت بیانیه هیأت داوران در 3بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس جوایز برگزیدگان اهدا شد.