همشهری آنلاین: پرونده چهاردهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در روسیه در حالی با قهرمانی میزبان به پایان رسید که تنها چین، قطر و ژاپن ازآسیا موفق به کسب مدال در این پیکارها شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، روسیه با کسب 7 طلا، 4 نقره و 6 برنز و درمجموع با 17 مدال رنگارنگ به مقام قهرمانی رسید و به سلطه آمریکا در این ورزش پایان داد.

ایالات متحده آمریکا با 6 طلا، 13 نقره و 6 برنز و مجموع 25 مدال دوم شد و جامائیکا به لطف ورزشکاران سریع خود در هر دو بخش مردان و زنان، با کسب 6 طلا، 2 نقره و 1 برنز و در مجموع با 9 مدال در جایگاه سوم قرار گرفت.

در جدول توزیع مدال‌ها، کنیا،‌ آلمان، اتیوپی و بریتانیا در جایگاه چهارم تا پنجم ایستادند، جمهوری چک و اوکراین هشتم مشترک شدند و فرانسه در جایگاه دهم قرار گرفت.

در مجموع 206 کشور حاضر در مسابقات، تنها 33 کشور مدال کسب کردند.

در قاره آسیا نیز تنها ورزشکاران کشورهای چین، قطر و ژاپن موفق به کسب مدال در این پیکارها شدند.

چین با یک نقره و سه برنز در جایگاه 22 جهان ایستاد. نقره این کشور در ماده پیاده‌روی 20 کیلومتر مردان به دست آمد و سه برنز در مواد پرتاب وزنه زنان، 20 کیلومتر پیاده‌روی زنان و پرتاب چکش زنان کسب شد.

قطری‌ها به لطف تک مدال نقره عیسی برشیم در پرش ارتفاع در جایگاه 26 جهان ایستادند، ژاپن نیز با تک برنز کایاکو فوکوشی در ماراتن زنان در جایگاه 33 جهان قرار گرفت.

در این دوره از مسابقات، ورزشکاران 90 کشور با سهمیه وایلد کارت در مسابقات حاضر شدند و تیم ملی کشورمان از جمله کشورهایی بود که موفق شده بود هفت سهمیه مسابقات را به دست آورد، اما به دلیل مصدومیت و مشکلات دیگر تنها با چهار ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرد.

 

منبع: همشهری آنلاین