همشهری آنلاین: ظن و گمان درباره نحوه مرگ پرنسس دایانا و همراهش دودی الفایض با انتشار گزارشی در رسانه‌های بریتانیایی که در آن نیروهای ویژه بریتانیا به قتل دایانا متهم شده‌اند، بار دیگر فضای رسانه‌های جهان را پرتنش کرده‌است.

براساس گزارش یاهو، باوجود تجسس 7 میلیون دلاری مشترک فرانسه و بریتانیا درباره نحوه مرگ دایانا و همراهش در سال 1997 که در نهایت به تصادفی بودن مرگ این سه نفر منتهی شد، گزارش جدیدی در نشریه میرر بر این ادعا است که این سه نفر به قتل رسیده‌اند و قتل آنها تحت پوشش تصادف جلوه داده شده‌است.

این اتهامات در دومین دادگاه گروهبان دنی نایتینگل که به خاطر داشتن غیرقانونی سلاح مجرم شناخته شده بود مطرح شدند. در میان شواهد و مدارک ارائه شده در این دادگاه نامه‌ای وجود داشت که در آن ادعا شده‌بود نیروهای هوایی ویژه مسئول قتل دایانا بوده‌اند.

اسکاتلند‌یادر روز شنبه اعلام کرد نیروهای پلیس درجستجوی اطلاعات جدیدی دررابطه با مرگ دایانا و الفایض هستند اما از محتوی این اطلاعات سخنی به میان نیامده‌است.

محمد الفایض پدی دودی الفایض از زمان مرگ پسرش به همراه پرنسس دایانا همواره ادعا داشت که آنها به قتل رسیده‌اند و این قتل در پوشش تصادف جلوه داده شده‌است، اما وی در تمامی دادگاه‌هایی که در این راستا برگزار شد، با شکست مواجه شد.

بررسی اصلی پرونده مرگ دایانا در سال 2007 تا 2008 برگزار شد و به این نتیجه رسید که مرگ آنها نتیجه رانندگی خطرناک راننده بوده‌است و این زوج در حین فرار از دست عکاسان پاپاراتزی دچار این سانحه شده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها